Cthulhu: Death May Die to klimatyczna kooperacyjna gra scenariuszowa dla 1 do 5 graczy w świecie mitów znanym z literatury H.P. Lovecrafta. Jest to gra porównywana do tytułów takich jak Posiadłość Szaleństwa (z którym dzieli tematykę) i Zombicide (ze względu na to, że to szybka gra figurkowa o względnie prostych zasadach), w której gracze poruszają się na planszy ułożonej z kafli z pięknymi grafikami. Wcielają się w badaczy posiadających unikatowe umiejętności i stają do walki z Kultystami i Potworami, aby wreszcie ostatecznie zmierzyć się z Przedwiecznym. Bardzo ciekawa jest mechanika, która sprawia, że wraz z popadaniem w szaleństwo wzmacniają się zdolności badaczy, ale jednocześnie zbliża ich to ku śmierci.

PROSZĘ ZAUWAŻYĆ, ŻE WSZYSTKIE FIGURKI W PUDEŁKU SĄ NIEPOMALOWANE

Cthulhu: Death May Die zaprojektowane przez weteranów branży – Roba Daviau (Pandemic Legacy 1 & 2) i Erica M. Langa (Blood Rage, Rising Sun) wyróżnia się nastrojowym klimatem, intuicyjną i emocjonującą rozgrywką oraz niepowtarzalnymi figurkami, z których znane jest wydawnictwo CMON. Do tej wybuchowej mieszanki dołączył Adrian Smith oraz Karl Kopiński, którzy swoim talentem artystycznym stworzyli niepowtarzalną i spójną wizję mitologii Cthulhu.

Walka z niewyobrażalnymi monstrami z innego wymiaru nieodzownie wiąże się z szaleństwem. Ale tutaj może ono działać na twoją korzyść! Gracze rozpoczynają rozgrywkę ze zdiagnozowanymi niepoczytalnościami, które przy odrobinie nieuwagi mogą mocno dać im się we znaki. Ale umiejętnie wykorzystane staną się użytecznym narzędziem w walce z Przedwiecznymi i ich pomiotem. W trakcie rozgrywki Badacze nieuchronnie tracą władzę nad swoim umysłem, w zamian zyskując umiejętności niedostępne zwykłym śmiertelnikom. To dzięki nim mogą stanąć jak równy z równym w walce przeciwko Potworom – przynajmniej dopóki kompletnie nie oszaleją…

Wielkich Przedwiecznych do świata śmiertelników chcą przywołać ich fanatyczni Kultyści. W tym plugawym planie wspierają ich przeróżne sługusy Przedwiecznych – potwory z odmętów niewyobrażalnego koszmaru. Każdy z przeciwników ma swoją specjalną zdolność oraz charakterystykę. Nie są kontrolowani przez żadnego z graczy, ich zachowanie zależy od kart Mitów, które są unikatowe dla każdego Przedwiecznego i każdego Scenariusza. Dzięki temu w każdym z nich zachowują się inaczej, dążąc do realizacji złowrogiego celu.

Death May Die zawiera małe pudełka, w których ukryte są modularne elementy do tworzenia unikatowych rozgrywek. Gracze wybierają jednego z dwóch dostępnych Przedwiecznych i łączą go z jednym z 6 dostępnych Scenariuszy. Każde pudełko zawiera unikatowe figurki, żetony, i karty, które będą użyte tylko i wyłącznie w tym Scenariuszu. Talia kart Mitów to połączenie kart wybranego Przedwiecznego oraz kart wybranego przez graczy Scenariusza. Każda rozgrywka to nie tylko nowe kafle plansz użyte do stworzenia mapy, ale również nowe akcje, które Badacze będą mogli wykonać, by przerwać kultowi dokończenie rytuału. Każdy ze Scenariuszy dodaje również karty Odkryć, wprowadzające całkowicie nowe historie do eksploracji, nowych przeciwników, ich wzorce zachowań, które zostały zaprojektowane specjalnie tak, by każdy ze Scenariuszy był wyjątkowy.

Hastur, znany jako Król w Żółci, i jego uczniowe sprowadzają na świat Żółty Znak. Przeznaczenie tych, którzy doznają tej zguby, wpadnie albo w ręce śmierci albo w objęcia szaleństwa.

Cthulhu, Coś, czego być nie powinno, sprowadzi swoje zatopione królestwo R’lyeh do tego świata, topiąc każdy jego zakątek w oszmarnej rzeczywistości.

Przedwieczny rozpoczyna grę poza planszą.  Wraz z kolejnymi zagranymi kartami Mitów postępuje na torze, niosąc śmiertelnikom chaos i obłęd. Jeśli rytuał przyzwania zostanie ukończony, Przedwieczny przekracza granice między wymiarami i koszmar sprzed eonów staje się przerażającą rzeczywistością! Gracze będą musieli zmierzyć się z polującym na nich nieśmiertelnym behemotem. Ich jedyną szansą jest przerwanie rytuału i uczynienie Przedwiecznego śmiertelnym, a następnie odesłanie go tam, skąd przyszedł, za pomocą chemikaliów, prochu i sporej dawki śrutu!

PROSZĘ ZAUWAŻYĆ, ŻE WSZYSTKIE FIGURKI W PUDEŁKU SĄ NIEPOMALOWANE

Podczas swojej misji Badacze będą chcieli udaremnić plan Kultystów i to nie tylko walcząc do ostatniej kropli krwi. Odkryją wiele pożytecznych informacji, które mogą okazać się bardzo pomocne w ostatecznym starciu. Karty Odkryć są unikatowe dla danego Scenariusza. Przedstawiają one wyzwania, które staną na drodze Badaczy albo wybory, których będą musieli dokonać, by zyskać surowce, sprzymierzeńców lub czasami jakiś negatywny efekt podczas odkrywania tajemnic.

W pudełku znajdują się niezwykle szczegółowo wykonane figurki Cthulhu i Gwiezdnego Pomiotu, Hastura i jego 4 Wyznawców, 18 różnych figurek Potworów, 10 różnych figurek Badaczy i 10 figurek Kultystów (dwa różne wzory).

Nie da się nie dostrzec centralnego komponentu dodatku Przebudzenie R’lyeh, czyli gigantycznej figury Cthulhu. Jego imponująca sylwetka, jest czymś, czego w świecie planszówek jeszcze nie było. Podstawa o wymiarach 44 x 44 cm i wysokość 57 cm powodują, że dominuje przestrzeń, w której się znajduje. Ale tak naprawdę Cthulhu nie jest po prostu dekoracją, tylko planszą, na której toczy się akcja Przebudzenia R’lyeh.

Dodatek ten to Scenariusz, który stanowi epicki finał do Death May Die. Wnosi nie tylko własne żetony, karty Odkryć, Potworów i Mitów, ale też istotne zmiany do zasad gry – tym razem figurki wspinają się po cielsku Przedwiecznego, by zadać mu ostateczny cios.

W Scenariuszu Przebudzenie R’lyeh Rytuał się już wypełnił, a przybycia Cthulhu nie da się uniknąć. Świat jest przeklęty. Jest jednak jedna, ostatnia szansa na ratunek. Badacze podróżują w czeluście samego R’lyeh, aby podjąć próbę zniszczenia Cthulhu podczas jego przeprawy pomiędzy światami. Wspinają się na Przedwiecznego i atakują etapami jego nogi, ramiona, głowę. Muszą go powalić, zanim ten wkroczy do naszego świata.

Figurka pomalowana przez Angel Giraldez (figurki kultystów dodane dla skali).

PROSZĘ ZAUWAŻYĆ, ŻE WSZYSTKIE FIGURKI W PUDEŁKU SĄ NIEPOMALOWANE

Obecnie dodatki Yog-Sothoth i Czarna Koza z lasu są niedostępne. Poinformujemy o dodrukach.

Do 2 Przedwiecznych z gry podstawowej dołącza trzeci wróg, Czarna Koza z Lasu. Można ją łączyć z dowolnym Scenariuszem, dzięki czemu uzyskujemy zupełnie nową rozgrywkę. Badacze muszą zmierzyć się ze stadem Mrocznych Młodych, aby ostatecznie pokonać samą Czarną Kozę.

W pudełku znajdują się: 1 figurka Czarnej Kozy z Lasu, 6 figurek Mrocznych Młodych, 8 kart Mitów, 4 karty Przedwiecznego, 1 karta Potworów.

Kultyści chcą przywrócić do życia pierwotne zło. Pełna, prawdziwa natura Czarnej Kozy z Lasu nie jest do końca znana. Wiadomo tylko, że jej Kultyści chcą, by świat powrócił do znacznie bardziej pierwotnych czasów i są gotowi poświęcić każdego, kto stanie im na drodze. Za Czarną Kozą z Lasu podąża tysiąc Mrocznych Młodych, poruszających się jak lawina przeciwko wszystkim, którzy się im sprzeciwiają.

Dodatek Czarna Koza z Lasu dodaje do gry Cthulhu: Death may Die kolejnego Przedwiecznego. Gracze mogą wybrać ją jako swojego przeciwnika przy tworzeniu dowolnego Scenariusza. Czarna Koza z Lasu działa przede wszystkim poprzez przywoływanie Mrocznych Młodych, które rosną w siłę na skutek efektów ich kart Mitów. Badaczy czeka naprawdę ciężka przeprawa.

Dodatkowy Przedwieczny, z którym mogą zmierzyć się Badacze. Może być łączony z dowolnym Scenariuszem.

W pudełku znajdują się: 1 figurka Yog-Sothoth, 1 figurka Wilbura Whateleya, 4 karty Przedwiecznego, 1 karta Potwora, 8 kart Mitów.

Yog Sothoth nie jest zainteresowany zniszczeniem lub podbojem. On jest wszystkowiedzący. I chociaż wiedza, sama w sobie, nie jest niebezpieczna, to jej zastosowanie jak najbardziej. Kultyści, którzy poszukują wiedzy Yog Sothotha, nie robią tego dla oświecenia, ale po to, aby zrealizować swoje nikczemne plany. Dlatego należy zerwać ich więź z Yog Sothothem!

Dodatek Yog Sothoth wprowadza nowego Przedwiecznego do gry Cthulhu: Death May Die. Gracze mogą połączyć go z dowolnym Scenariuszem z gry podstawowej. Yog Sothoth potęguje wrażenia z rozgrywki, dodając na planszę dodatkowe Bramy, które kopiują działanie normalnych Bram, zwiększając moc następnego przywołania Potworów. Jednym ze sposobów na dodanie Bramy jest wykorzystanie niepowstrzymanego specjalnego Potwora Yog Sothotha, Wilbura Whateley, który umierając dodaje Bramę na planszę i po chwili zostaje powtórnie przyzwany, w pełni sił. Ale to nie oznacza, że Badacze są w beznadziejnym położeniu, Bramy mogą być atakowane i niszczone, zadając obrażenia Potworom na ich polu, co może być wykorzystane do skutecznego powstrzymania napływu plugawców.

Uwaga: Egzemplarze z figurką Cthulhu oraz dodatki Yog-Sothoth, Przebudzenie R’Lyeh i Czarna Koza z Lasu są wyprzedane. Dodruk planowany jest w przyszłym roku. Dostępna jest podstawa gry.

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.