Artykuł: Misje w grze Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy

legacy (7)

Jeśli graliście w Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy to na pewno musieliście tłumaczyć komuś, albo to wam ktoś musiał tłumaczył jak działają Misje w tej grze. Jest to dość proste: podczas swojej tury, możecie przeznaczyć jeden z pionków, by podjąć się misji. Uiszczamy koszt w postaci jednej karty Znajomego, następnie dobieramy 2 karty Misji i wybieramy jedną z nich. Misje są wspaniałym sposobem na budowanie strategii w trakcie gry, zdobywamy w ten sposób punkty zwycięstwa za wykonanie unikalnych osiągnięć.
Następnie dowiadujemy się, że ta mechanika zmienia się podczas trzeciej generacji. Teraz, gdy dobieramy kartę Misji nie dociągamy dwóch kart tylko jedną i nie sprawdzamy co znajduje się na jej odwrocie. W ten sposób odblokowujemy jedną z Misji na naszej karcie Patrona. Nie jest to elegancka zasada i zdajemy sobie z tego sprawę… ale jest to ważna zasada, a dlaczego? O tym opowie wam Ignacy:

W trakcie testów gry, zmierzyliśmy się z pewnym problemem. Gracz, który nie planował swoich ruchów do przodu, w trzeciej generacji miał bardzo mały zakres opcji. W rezultacie sięgał po kartę Misji myśląc „a co mi tam, może uda mi się zdobyć kilka punktów z Misji.”

Misje dają od 6 do 8 punktów zwycięstwa i gdy przez totalny przypadek i łut szczęścia udawało się graczowi dobrać misję, która akurat pasuje pod jego drzewo genealogiczne, to gra przez to stawała się bardzo niestabilna.

By zbalansować ten problem doszliśmy w którymś momencie do tego, że misje w trzeciej generacji nie mogą być już losowe. Zdecydowaliśmy, że gracz rozpocznie grę posiadając misję na tą generację – tak powstali Patroni. Twój Patron działa jak pewnego rodzaju unikalny cel do którego realizacji dążysz od początku gry.

Dlatego gdy gracz sięga po Misje w trzeciej generacji, nie podejmuje się on Misji. Dobierają jedynie kartę by zaznaczyć, że podejmuje się realizacji celu, który został wyznaczony dla niego na początku przez Patrona.

W ten sposób udało nam się dokonać 2 rzeczy:

– dać graczowi długoterminowy cel (Misje, które będą rozpatrywane pod koniec gry).

– zapobiegliśmy sytuacjom w których gracz wygrywał grę za pomocą odrobiny szczęścia w dociąganiu Misji dającej mu 8 losowych punktów.

Mamy nadzieję, że to pomoże wam zrozumieć trochę bardziej tą trochę dziwną zasadę.

Share this

Jeden komentarz

  • Vada

    It’s awesome to pay a quick visit this web site and reading the views of all colleagues on the topic of this post, while I am also keen of getting know-how.