Architekci Zachodniego Królestwa: Wiek Rzemieślników – zobacz instrukcję i czytaj więcej o nadchodzących grach z serii ZK

Architekci Zachodniego Królestwa: Wiek Rzemieślników to rozszerzenie, które swoją premierę będzie miało w przyszłym tygodniu (tak jak 2 inne gry z tej serii). Pytacie nas o Wiek Rzemieślników, więc poniżej zamieszczamy instrukcję. Wyjaśniamy też, co nowego wprowadza to rozszerzenie.

Gry z serii ZK autorstwa Shema Phillipsa, to bardzo cenione tytuły worker placement, które mają intuicyjne zasady i bardzo wciągają. Wcześniej wydaliśmy Paladynów oraz Architektów Zachodniego Królestwa, a teraz przyszedł czas na poszerzenie serii. 22 października swoją premierę będzie miało m.in. rozszerzenie: Architekci Zachodniego Królestwa: Wiek Rzemieślników.

Rozszerzenie: Architekci Zachodniego Królestwa: Wiek Rzemieślników, umożliwia grę dla 6 graczy, zawiera nowe mechaniki i komponenty. Niegdysiejsi czeladnicy powracają do miasta jako mistrzowie rzemiosła, wyposażeni w wiedzę, doświadczenie i nowatorskie narzędzia. Rzemieślnicy liczą się za 2 zwykłych robotników. Dodatek wprowadza także nowe karty pomocników i budynków oraz 2 nowe akcje wytwarzania zdobień i narzędzi dzięki nakładce na planszę domu gildii. Nowe akcje pozwalają na uzyskanie dodatkowych zdolności, natychmiastowych korzyści i punktów zwycięstwa.

Poniżej instrukcja gry:

22 października swoją premierę będą miały także 2 inne tytuły z serii: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa oraz Kroniki Zachodniego Królestwa, czyli dodatek łączący 3 wersje podstawowe gry.

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa są kolejną podstawową wersją gry z tej serii, która do rozegrania pełnej partii nie wymaga komponentów z żadnego z wcześniej wydanych tytułów. Celem każdego gracza jest posiadanie jak największej liczby punktów zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty zdobywa się stawiając budynki, przepisując manuskrypty, włączając w lenno nowe ziemie oraz pracując w zamku. To właśnie zamek położony centralnie na planszy wyróżnia tę grę z serii.

Gracze rozpoczynają rozgrywkę z grupą mieszczan, ale natychmiast ruszają na poszukiwania ludzi o talentach bardziej pasujących do ich zamierzeń. W każdej turze gracze będą podróżować przez królestwo, szukając sposobności na zwiększenie swoich wpływów wśród poszczególnych warstw społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo zubożeje lub osiągnie dobrobyt – a nawet jedno i drugie równocześnie!

Kroniki Zachodniego Królestwa to dodatek do trzech podstawowych wersji gry: Architektów, Paladynów i Wicehrabiów Zachodniego Królestwa. Umożliwia dwa nowe tryby rozgrywki, w dodatku zupełnie różniące się od siebie. 

Jeden z nich to pełna rywalizacji kampania wymagająca rozegrania wszystkich gier. 2-4 graczy walczy o to, któremu z nich zostanie poświęcona największa liczba ksiąg, czyli czyje imię zapisze się trwale w historii Zachodniego Królestwa. Kampania toczy się na przestrzeni całej trylogii Zachodniego Królestwa: gracze grają kolejno w Architektów, Paladynów i Wicehrabiów.

Drugi tryb rozgrywki to kooperacja: dla każdego z tytułów opracowano zasady, wedle których gracze jednoczą siły, by sprzeciwić się przebiegłemu namiestnikowi. Wspólnie wygrywają lub przegrywają grę, w zależności od tego, czy wypełnią wymagane cele.

No comments yet.

Leave Your Reply

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Nasz Twitter

@dweller_13 @neuroshimahexpl By @GamePendragon We're at Portal are making the Polish edition only
RT @neuroshimahexpl: Doczekaliśmy się ogłoszenia oficjalnej daty premiery gry Last Aurora osadzonej w świecie Neuroshimy, i na szczęście ni…
RT @TrybSolo: This is how “Age if Artisans” for “Architects of the West Kingdom” looks on the table 🤩 A great expansion! #trybsolo #boardg…

Newsletter