- Tytuł: INIS
- Autor gry: Christian Martinez
- Autorzy ilustracji: Dimitri Bielak, Jim Fitzpatrick
- Wiek graczy: 14+
- Czas gry: 60 – 90 min.
- Liczba graczy: 2 – 4
- Instrukcja do gry w formacie PDF
- ERRATA kart – PDF do druku
- Link do BGG: Inis
- Rozmiar kart: 80 x 120 mm
- Premiera gry: 2 maja 2018
Klany opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem. Po długiej wędrówce trafiły na nowy ląd. Teraz muszą zadecydować, kto zostanie władcą wszystkich plemion. Każdy z graczy jest pretendentem do tytułu Wielkiego Króla, a wygraną można osiągnąć na trzy różne sposoby:
Przywództwo – zostań wodzem przynajmniej sześciu obcych klanów.
Ziemia – bądź obecny na co najmniej sześciu terytoriach.
Religia – zaznacz swoją obecność na ziemiach, gdzie znajduje się co najmniej sześć miejsc kultu.
Wygrana nie przyjdzie łatwo – będziecie musieli blefować, starannie dobierać karty, przewidywać ruchy pozostałych graczy i kombinować. Wykorzystajcie pieśni bardów i wiedzę druidów. Grając w Inis, nieraz będziecie musieli walczyć, ale pamiętajcie, że eliminacja przeciwników nie przyniesie wam zwycięstwa. Mądry władca musi wszak umieć dogadać się z przywódcami innych klanów, a także bacznie przyglądać się ich ruchom! Trzy ścieżki do zwycięstwa sprawiają, że rozgrywka jest nieprzewidywalna i każdy z uczestników musi naprawdę uważać na zagrania pozostałych.
W Inis wykorzystacie trzy rodzaje kart. Karty Akcji dobieracie w fazie Zgromadzenia i używacie ich, żeby rekrutować klany lub budować cytadele oraz miejsca kultu. Karty Przewagi przypadają tym, którzy kontrolują określone tereny i pozwalają np. przemieścić klan lub uniknąć ataku. Z czasem zdobędziecie też karty eposu. Każda z nich odnosi się bezpośrednio do celtyckiej mitologii. Oko Balora, Morrígan, Szał bitewny, Ostrzeżenie Cathbada, Przybytek Cernunnosa, Opowieść o Cúchulainie oraz wiele innych spowodują, że wasze klany będą zdolne do bohaterskich czynów, co w konsekwencji pomoże wam pokonać przeciwników.
Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend. Nastrojowe ilustracje, misternie wykonane figurki oraz unikalny sposób prowadzenia rozgrywki sprawiają, że naprawdę poczujecie atmosferę tamtych mitów.
Recenzje Inis
Relacja z Pyrkonu 2018 – m. in. o Inis pisze Bartosz Borkowski Znad Planszy
Włócznie z zielonej wyspy – recenzja Polter.pl
Strona 7 Sytuacja Szczególna – jest: “Jeśli na początku swojej kolejki gracz nie ma żadnych Klanów na żadnym Terenie, musi odrzucić wszystkie żetony Wyczynu, jeśli jakieś posiada. Następnie, bez względu na to czy odrzucił żetony czy nie, dowolnie rozmieszcza dwa swoje Klany na dostępnych Terenach.”
Strona 7 Sytuacja Szczególna – powinno być: “Jeśli na początku swojej kolejki gracz nie ma żadnych Klanów na żadnym Terenie, musi odrzucić żeton Wyczynu, jeśli jakiś posiada. Następnie, bez względu na to czy odrzucił żeton czy nie, dowolnie rozmieszcza dwa swoje Klany na dostępnych Terenach.”
Przypominamy, że błędne karty zostaną dodrukowane. Wszystkich oczekujących poinformujemy, kiedy będziemy mieli potwierdzoną datę druku kart.
Pobierz poprawne karty w formacie PDF do druku
W pierwszym wydaniu Inis nastąpiły następujące błędy na kartach:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna:
Karta błędna:
Karta poprawna: