Portal Games - Podsumowanie I półrocza 2018!


 

Rising Sun to gra planszowa dla 3-5 graczy, której akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do wygranej poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, przystosowywać swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez utrzymywanie się w kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca!

Rising Sun to gra Erica Langa, twórcy takich hitów jak Blood Rage, Chaos W Starym Świecie, The Others, The Godfather: Imperium Corleone czy Bloodborne: Gra Karciana!

Oficjalne Materiały

Recenzje Rising Sun

Rising Sun – recenzja Board Times

Wiśnie i miecze – recenzja Polter

Recenzja Angry BoardGamer

Recenzja Diceland

Kami czy ONI? Dwa oblicza Rising Sun. Recenzja Board Games Addiction

Materiały dodatkowe

Oficjalna strona gry


 

Przenieś się do świata celtyckich mitów!

Klany opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem. Po długiej wędrówce trafiły na nowy ląd. Teraz muszą zadecydować, kto zostanie władcą wszystkich plemion. Każdy z graczy jest pretendentem do tytułu Wielkiego Króla, a wygraną można osiągnąć na trzy różne sposoby:

Przywództwo – zostań wodzem przynajmniej sześciu obcych klanów.

Ziemia – bądź obecny na co najmniej sześciu terytoriach.

Religia – zaznacz swoją obecność na ziemiach, gdzie znajduje się co najmniej sześć miejsc kultu.

Wygrana nie przyjdzie łatwo – będziecie musieli blefować, starannie dobierać karty, przewidywać ruchy pozostałych graczy i kombinować. Wykorzystajcie pieśni bardów i wiedzę druidów. Grając w Inis, nieraz będziecie musieli walczyć, ale pamiętajcie, że eliminacja przeciwników nie przyniesie wam zwycięstwa. Mądry władca musi wszak umieć dogadać się z przywódcami innych klanów, a także bacznie przyglądać się ich ruchom! Trzy ścieżki do zwycięstwa sprawiają, że rozgrywka jest nieprzewidywalna i każdy z uczestników musi naprawdę uważać na zagrania pozostałych.

W Inis wykorzystacie trzy rodzaje kart. Karty Akcji dobieracie w fazie Zgromadzenia i używacie ich, żeby rekrutować klany lub budować cytadele oraz miejsca kultu. Karty Przewagi przypadają tym, którzy kontrolują określone tereny i pozwalają np. przemieścić klan lub uniknąć ataku. Z czasem zdobędziecie też karty eposu. Każda z nich odnosi się bezpośrednio do celtyckiej mitologii. Oko Balora, Morrígan, Szał bitewny, Ostrzeżenie Cathbada, Przybytek Cernunnosa, Opowieść o Cúchulainie oraz wiele innych spowodują, że wasze klany będą zdolne do bohaterskich czynów, co w konsekwencji pomoże wam pokonać przeciwników.

Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend. Nastrojowe ilustracje, misternie wykonane figurki oraz unikalny sposób prowadzenia rozgrywki sprawiają, że naprawdę poczujecie atmosferę tamtych mitów.

Oficjalne Materiały

Ignacy Trzewiczek o Inis

Recenzje Inis

Relacja z Pyrkonu 2018 – m. in. o Inis pisze Bartosz Borkowski Znad Planszy

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Inis – PDF

Oficjalna strona gry


 

Hexogłówki Iron Gang to dodatek do Neuroshimy HEX! 3.0, a także idealna pozycja dla pojedynczych graczy, którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę na temat taktyk i strategii Neuroshimy. Poprowadź do zwycięstwa krwawy i brutalny Iron Gang! Naucz się nowych trików, sztuczek i strategii najnowszą frakcją w rodzinie Neuroshimy HEX!

Hexogłówki to także idealna okazja, by zwiększyć potencjał armii Iron Gang – dodatek zawiera jeden nowy żeton, który można podmienić przed rozgrywką wieloosobową. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek wszelkie tajniki grania tą armią staną przed tobą otworem – ale czy znasz Neuroshimę HEX! 3.0 dostatecznie dobrze?

Oficjalne Materiały

Recenzje Hexogłówek Iron Gang

Recenzja hexogłówek Iron Gang – NeuroshimaHEX.pl

Materiały dodatkowe

Oficjalna strona gry


 

Śmierć, krzywda, plaga i wojna to codzienność w tych czasach, ale nic nie przygotowało nas na… Zombie!

Zombicide: Czarna Plaga to gra kooperacyjna przeznaczona dla jednego do sześciu graczy, w której zmierzysz się z hordami zombie wskrzeszanych przez podłych nekromantów. Każdy z graczy kontroluje od jednego do sześciu Ocalałych, w atakowanym przez Zombie świecie fantasy. Cel jest prosty – wypełnijcie cele Misji, przeżyjcie i zabijcie tyle Zombie, ile tylko zdołacie! Ale to przede wszystkim wielkie pudło, w którym znajdziecie mnóstwo świetnie wykonanych figurek najwyżej jakości – znak rozpoznawczy ich producenta, wydawnictwa Cool Mini Or Not. Po doświadczeniach zdobytych w Zombicide: Czarna Plaga, wasza paczka stanie się najlepszą drużyną do eksterminacji Zombie!

Nadszedł czas, by chwycić za broń i walczyć o nasze życie i wolność. Nadszedł czas ZOMBICIDE: CZARNA PLAGA!

Oficjalne Materiały

Recenzje Zombicide: Czarna Plaga

Zombicide: Czarna plaga – recenzja Fantasy Bestiarium

Zombicide: Czarna plaga – recenzja Planszówki We Dwoje

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Zombicide: Czarna Plaga – PDF

Zombicide: Czarna plaga – FAQ (zasady) Planszówki We Dwoje

Oficjalna strona gry


 

W małym, pełnym życia lesie kilka gatunków drzew rywalizuje o możliwość wzrostu i rozsiewania swoich nasion. Pokryte liśćmi korony drzew, muśnięte czułym pocałunkiem promieni słońca chłoną jego energię, rzucając cień na otaczające je niższe rośliny. A gdy cykl życia drzewa dobiega końca, zgromadzone przez nie substancje mineralne powracają do środowiska, użyźniając glebę dla jego następców.

Fotosynteza to śliczna gra o małych nasionkach, które kiełkują w wielkie drzewa. Za przeprowadzanie swoich drzew przez cały cykl ich życia otrzymywać będziemy żetony Punktacji, proporcjonalnie do żyzności gleby, na której wyrosły. Na końcu grę wygrywa ten gracz, który uzyskał najwięcej punktów.

Fotosynteza to najgorętsza gra Gen Con 2017 oraz zwycięzca BGG Buzz na Essen 2017.

Ale to przede wszystkim przepiękna gra rodzinna, w której promienie słoneczne pozwalają drzewom rosnąć i rozwijać się w bujne zagajniki. Posadź swoje drzewa mądrze, spraw by cień twojego lasu spowalniał plantacje innych graczy i nie zapomnij, że w ciągu dnia słońce krąży wokół planszy!

Oficjalne Materiały

Recenzje Fotosyntezy

What’s in the box? Fotosynteza! – Unboxing

Fotozynteza – recenzja Planszowych Wojen

Przeprowadź drzewa przez ich cały cykl życia! – recenzja Fotozyntezy Sterta Gier

Fotosynteza – Światło i Cień – recenzja Polter

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Fotosynteza – PDF

Oficjalna strona gry


 

Wystawa Światowa 1893 pozwoli Ci wziąć udział w wydarzeniu, które zmieniło świat!

Odbywająca się w 1893 roku Wystawa Światowa w Chicago była niezwykłym wydarzeniem, podczas którego zaprezentowano największe osiągnięcia w dziedzinie nauki, technologii, kultury oraz rozrywki. Wcielając się w rolę organizatorów wystawy, będziecie wysyłać swoich pracowników, aby uzyskać przychylność wpływowych osób oraz zapewnić pojawienie się na wystawie najwspanialszych eksponatów. Ten z organizatorów, który przed rozpoczęciem wystawy będzie cieszył się najlepszą reputacją, zostanie zwycięzcą gry.

Rozgrywka w Wystawę Światową 1893 trwa 3 rundy, z których każda kończy się punktowaniem. W każdej swojej turze gracz wysyła Pracownika do wybranego Obszaru i zbiera znajdujące się tam karty. W fazie punktowania gracze zdobywają punkty, jeśli mają najwięcej swoich Pracowników w danym Obszarze oraz jeśli posiadają karty Eksponatów odpowiadające Obszarom, w których dominują. Gracz, który na koniec 3. rundy będzie miał najwięcej punktów, zwycięża.

Wystawa Światowa 1893 zabierze Cię w niesamowitą podróż w czasie, dzięki której poznasz kawał historii ludzkości, świetnie bawiąc się zarządzając swoimi pracownikami i zdobywając punkty!

Oficjalne Materiały,

Ignacy Trzewiczek o Wystawie Światowej

O Wystawie Światowej 1893 słów parę

Recenzje Wystawy Światowej 1893

Wystawa światowa 1893 – z wizytą w przeszłość – Recenzja Board Times

Wystawa Światowa 1893 – Recenzja Polter

Wystawa Światowa 1893 – Recenzja Znad Planszy

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Wystawa Światowa 1893 – PDF

Oficjalna strona gry


 

SteamRollers: Maszyny Parowe odjeżdżają, by zbudować lepszą przyszłość!

Wyobraź sobie, że jesteś amerykańskim potentatem kolejowym działającym kilka lat po zakończeniu Wojny Secesyjnej (1861-1865). Synonimem tych czasów były prężne inwestycje w kiełkujący przemysł kolejowy oraz budowa dróg szynowych w całych Stanach Zjednoczonych. Rzucaj kością i twórz swoją sieć połączeń, ulepszaj lokomotywę i wyprzedzaj konkurencję w zdobywaniu najbardziej opłacalnych zamówień transportowych. Bądź najszybszy i najskuteczniejszy! Zasłuż na miano magnata kolejowego!

Stwórz imperium kolejowe i wyprzedź konkurencję w zdobywaniu zleceń transportowych! Wybierz jedną z dostępnych kości i zdecyduj się na jedną z akcji: narysuj tor na swojej planszy gracza albo przewieź towary pomiędzy miastami. Możesz też ulepszyć lokomotywę, by transportować towary na większe odległości albo wybrać kafelek Akcji i skorzystać z jego unikatowej zdolności. Efektywny rozwój firmy oraz przewóz jak największej liczby towarów to klucz do wygranej.

Ile pary będzie w twojej lokomotywie?

Oficjalne Materiały

Ignacy Trzewiczek o SteamRollers: Maszyny Parowe

Za co Merry lubi SteamRollers?

Powyższe video jest w języku angielskim.

Powyższe video jest w języku angielskim.

Recenzje SteamRollers: Maszyny Parowe

SteamRollers: Maszyny Parowe. Recenzja Board Times

SteamRollers: Maszyny Parowe – recenzja Kostki Zostały Rzucone

SteamRollers. Maszyny parowe napędzane kośćmi – recenzja Znad Planszy

Steam Rollers: Maszyny Parowe (recenzja) – Kawerna

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry SteamRollers: Maszyny Parowe – PDF

Dodatkowe Karty Gracza – PDF

Oficjalna strona gry


 

Zamki Caladale to wspaniała gra kafelkowa, w której gracze muszą zbudować najwspanialszy zamek z dostępnych kafli murów, wież, okiennic i blank. Idealna gra dla całej rodziny, która pozwala realizować nawet najbardziej szalone pomysły na własną twierdzę!

W dawno zapomnianych czasach, kiedy to na dźwięk jednego magicznego słowa góry zmieniały swoje położenie, Królestwo Caladale było domem dla wielu fantastycznych ras, zamieszkujących przepiękne zamki. Jednak pewnej feralnej nocy, ktoś rzucił potężne, prastare zaklęcie, które zupełnie wymknęło mu się spod kontroli. Z nastaniem świtu okazało się, że wszystkie zamki zostały kompletnie zniszczone, a fragmenty zburzonych murów i wież leżą rozrzucone w nieładzie po całej krainie. W powstałym chaosie mieszkańcy Caladale będą musieli odnaleźć znajome fragmenty zamków, odbudować swoje domostwa i tym samym przywrócić chwałę Królestwu Caladale!

Gracze rywalizują o odpowiednie kafelki, przedstawiające fragmenty zamków, by za ich pomocą odbudować swoją zniszczoną siedzibę. Punkty przyznawane są za liczbę użytych kafelków (wielkość zamku) oraz za ukończenie budowy zamku (za nieukończony zamek gracz otrzymuje punkty ujemne). W pudełku znajduje się 80 kafelków o niepowtarzających się grafikach, co sprawia, że gracze nigdy nie wybudują dwóch takich samych zamków!

Czy uda ci się wznieść największy, najpiękniejszy zamek w krainie Caladale?

Oficjalne Materiały

Zamki Caladale – o grze pisze Ignacy Trzewiczek

Zamki Caladale – o grze pisze Marek z Portal Games

Recenzje Zamków Caladale

Zamki Caladale – recenzja Kostki Zostały Rzucone

GRAnatowy czwartek Zamki Caladale – recenzja Psycholog i coach

Zamki Caladale – recenzja Znad Planszy

Zamki Caladale – Recenzja Secretum

Zamki Caladale – Recenzja Planszówki We Dwoje

Żeby uratować księżniczkę, trzeba najpierw wybudować Zamek! – Recenzja Board Games Addiction

A gdybym był architektem? – recenzja gry „Zamki Caladale” – Ostatnia Tawerna

Recenzja gry planszowej Zamki Caladale – Młody Giercownik

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Zamki Caladale – PDF

Galeria zdjęć z gry

Oficjalna strona gry


 

Decrypto to drużynowe zmagania w łamaniu słownych szyfrów za pomocą skojarzeń!

Stań w szranki z przeciwną drużyną łamaczy kodów. Każda z dwóch drużyn otrzymuje zestaw znanych tylko im haseł. Jedna, wybrana osoba z drużyny staje się Szyfrantem – zna on kod i stara się przekazać swojej drużynie podpowiedzi słowne w taki sposób, aby jego sojusznicy dopasowali hasła do słów w odpowiedniej kolejności wskazanej przez kod. W tym samym czasie przeciwnicy również próbują go rozszyfrować, ale nie znają haseł oponentów, więc do dyspozycji mają tylko słowne podpowiedzi. Jeśli im się uda rozgryźć kod, otrzymują 1 żeton sukcesu. Dwa takie żetony oznaczają wygraną! Z kolei jeśli drużyna Szyfranta nie rozszyfruje jego słów i nie odgadnie kodu, zyskuje żeton porażki. Dwa takie żetony oznaczają przegraną.

I tak rozgrywka toczy się na przestrzeni ośmiu rund, a podczas każdej rundy obie drużyny próbują odgadnąć kody pasujące do ich haseł. Jeśli w tym czasie nie uda wyłonić się zwycięzców, pozostaje rozstrzygnąć remis odgadując hasła drużyny przeciwnej. Drużyna, która poprawnie odgadnie ich więcej, wygrywa!

Decrypto to świetna imprezowa gra planszowa, doskonały tytuł okrzyknięty następcą Tajniaków! Zgarnij znajomych, usiądźcie przed księgą szyfrów i spróbujcie złamać kody przeciwników!

Oficjalne Materiały

Jak grać w Decrypto?

Powyższy film zawiera polskie napisy!

Recenzje

Powyższa recenzja jest wyłącznie w języku angielskim.

Decrypto – recenzja RMF MAXXX (audio)

Recenzja Decrypto – Angry Boardgamer

„Co autor miał na myśli?!” – gramy w DeCrypto – Board Games Addiction

Recenzja #133 Decrypto – Diceland Blog

O czym Ty do mnie rozmawiasz? – Recenzja Polter

Decrypto. Złam szyfr. Recenzja Boardtime

Rozwiąż szyfr i wygraj! – recenzja gry Decrypto – Sterta Gier

Tego nie zrozumiesz! – recenzja „Decrypto” – Kwiatosz Znad Planszy

Rebel Times – Recenzja Decrypto na stronach 10-12 PDF

Decrypto, czyli tajniacki (de)kryptonit? – recenzja Znad Planszy

Decrypto – recenzja What Next

Materiały dodatkowe

Instrukcja do gry Decrypto – PDF

Słowa Klucze na Promce Decrypto

Promka Decrypto, przygotowana na podstawie haseł i skojarzeń Bruno Cathli.

Karty do notowania Decrypto – PDF

Zapasowe karty do notowania skojarzeń w grze Decrypto, gotowe do druku.

Cała Polska gra w Decrypto – galeria zdjęć

Oficjalna strona gry


Drodzy planszówkowicze, fani Portal Games i wszyscy, którzy kochacie spędzać swój wolny czas przy świetnych grach!

Jako, że wraz z pierwszymi dniami lipca wkraczamy w drugie półrocze 2018 roku, przygotowaliśmy dla was wielkie podsumowanie – Zamykamy Pierwsze Półrocze! Z tej okazji mamy dla was mnóstwo artykułów, recenzji, poradników, rozgrywek, zarówno do pooglądania, jak i poczytania.

Codziennie przez pierwszą połowę lipca będziemy wrzucać informacje o kolejnej naszej tegorocznej premierze! Zaczynamy od jutra od naszego imprezowego hitu Decrypto! A później czekają na was: Fotosynteza, SteamRollers: Maszyny Parowe, Zamki Caladale, Inis, Zombicide: Czarna Plaga, Rising Sun, Hexogłówki Iron Gang oraz Wystawa Światowa 1893! Nie przegapcie okazji do dowiedzenia się więcej o naszych ukochanych grach – wszystko to przygotowujemy dla Was, aby pokazać wam, za co uwielbiamy grać w te tytuły.

Zapraszamy serdecznie do dzielenia się z nami waszymi wspomnieniami z rozgrywek i przeżycia ponownie emocji związanych z wymienionymi grami, a my w międzyczasie będziemy przygotowywać się do kolejnych premier i nowości II półrocza 2018!