Witaj w świecie Artefaktów – oficjalna premiera sklepowa Alien Artifacts!

Artefakty Obcych - Alien Artifacts

Artefakty Obcych trafiają dzisiaj do sprzedaży!

Z tej okazji mamy dla was coś specjalnego – dwa pierwsze rozdziały serii opowiadań „Witaj w świecie Artefaktów”!

To ukazujące się nieregularnie opowiadania, wprowadzające czytelnika w realia świata, w którym toczy się rozgrywka z gry Artefakty Obcych. Poznaj bohaterów reprezentujących frakcje, którymi przyjdzie ci grać, wczuj się w klimat zaawansowanej technologicznie ludzkości i daj się porwać w wir wydarzeń – politycznych intryg, brutalnych bitew kosmicznych, pogoni za władzą i wpływami, a także codziennego życia człowieka przyszłości.

Pierwszy rozdział pod tytułem „Jeszcze tylko ta i wracamy do domu”

Drugi rozdział pod tytułem „Życzymy państwu przyjemnej podróży”


Zapraszamy do naszego sklepu – Artefakty Obcych już dostępne!

Share this

4 komentarze

  • Horyzont

    Witam!
    mam takie pytanie (bo nie znalazłem w instrukcji) odnośnie „Zdolność frakcji” – jak tego używać? jako zwykłą akcję, czyli co rundę będę mógł z tego korzystać? Przykładowo Frakcja kolektyw ma zdolność, że za 12 obojętnie jakich surowców (nie obowiązuje limit konstrukcyjny) mogę dostać artefakt obcych! To przy np. 5-6 planetach w imperium (strona operacyjna) + akcja operacyjna „wydobycie na Planetach” to artefakt będę miał co drugą akcję…. Dobrze rozumiem?
    Zagrałem w grę na razie tylko raz ,ale zastanawiam się czy ta zdolność frakcji nie jest za silna! Wydaje mi się że jakby można było z tej zdolności skorzystać Tylko raz na grę, byłoby OK!
    PS
    SUPER GRA!!!
    W instrukcji oprócz „Akcje frakcyjne” są jeszcze nieopisane „Akcje na kartach” , ale wywnioskować można samemu ,że są to opisane akcję na różnych kartach (np. technologie) i tam są akcje które można zagrywać zamiast np. podstawowych akcji.
    Pozdrawiam !

    • admin

      Tak, zdolność frakcji wymaga poświęcenia akcji. Nie ma ograniczeń, co do ilości użyć na grę. Nie zapewniają one punktów zwycięstwa, więc same w sobie nie są zbyt silne.

  • Rafał

    Kilka pytań do zasad:
    1) Kolektyw rozpoczyna rozgrywkę z jedną planetą operacyjną w imperium. Czy ta planeta natychmiast produkuje trzy karty zasobów? Jeśli tak to czy gracz dostaje na starcie dodatkowe punkty z produkcji, jeśli karty zasobów odpowiadają rodzajowi planety?
    2) M. in. karta rozwoju „Międzysystemowy program dominacji rynkowej” na stronie operacyjnej posiada informację, że gracz może zapunktować, jeśli np. 3 operacyjne karty rozwoju warte łącznie co najmniej 4 punkty zwycięstwa są w jego Imperium. W jaki sposób mam policzyć te punkty?
    3) Karta rozwoju „Transformatywny program Yamishi”. Czy po obróceniu karty rozwoju na stronę operacyjną, punktuję za nią wg normalnych zasad, czy dopiero po użyciu akcji operacyjnej?
    4) Podczas ataku dociągam kartę zasobów i porównuję wartość na niej z wartością na planie obrony atakowanego, żeby stwierdzić jaki był tego efekt. Niektóre statki operacyjne posiadają opis: „Stale: Dodaj 1 do wartości ataku tego statku”. Jeśli wyciągnę dla tego statku z talii zasobów czwórkę , to całkowita wartość ataku wyniesie 5. Rozumiem, że nadal porównuję ten atak z najwyższą wartością planu obrony obrońcy, czyli z czwórką, ale czy dostaję jakieś dodatkowe profity?
    5) Artefakt obcych „Brama skoku”. Rozumiem, że mogę wykonać obie akcje kupując ten sam typ kart (np. planety). Czy mogę dopłacić kredytami za dodatkowe karty, z których mógłbym wybrać tę, która mnie interesuje, czy muszę kupować karty z wierzchu poszczególnych talii?
    6) Artefakt obcych „Władca nowego wszechświata”. Zagrywam tę kartę podczas ataku. Rozpatruję jedną kartę za każdego gracza. Jeśli atak wynikał ze startu ofensywy, to czy wybieram jeden konkretny statek, którym będę atakował wszystkich, czy każdego mogę zaatakować innym statkiem? Co jeśli statek ulegnie uszkodzeniu lub zniszczeniu? Czy atak się kończy (np. w grze na pięć osób zdążyłem zaatakować tylko dwie z czterech)? Wybieram kolejny statek operacyjny? Co jeśli to był mój jedyny statek operacyjny?

    Pozdrawiam

    • admin

      1) Planety wystawiane w setupie nie produkują zasobów.

      2) „3 operacyjne karty rozwoju warte łącznie co najmniej 4 punkty zwycięstwa są w jego Imperium” To znaczy, posiadamy aktywne, operacyjne karty, które podczas rozgrywki mają spełnione warunki zapewniania nam co najmniej 4 punktów zwycięstwa łącznie.

      3) Karta technologii „Transformatywny program Yamishi” tylko obraca wybraną kartę technologii, nie punktuje za nią.

      4) Nie, 5 to w tym wypadku efekt czwórki. Nie ma żadnych dodatkowych bonusów.

      5) Nie można dopłacać, to po prostu dwie podstawowe akcje kupowania, dowolnych typów kart.

      6) Atakuje się wszystkich graczy wzsystkimi statkami. Jeśli statek ulegnie uszkodeniu, kładzie się go na polu Stadium Budowy. Jeśli statek zostanie niszczony, kładzie się go na spód talii statków. Jeśli wszystkie się skończą, atak się kończy.

Zostaw komentarz