Mistrzostwa Nuroshima Hex 2017!

baner_head

 

Czas rozpocząć kolejne zmagania wszystkich fanów Neuroshimy Hex! Serdecznie witamy na oficjalnej stronie Mistrzostw Polski 2017 w Neuroshimie Hex! Znajdziecie tutaj daty zbliżających się turniejów, galerie z zakończonych potyczek oraz aktualne informacje na temat przebiegu Mistrzostw Polski 2017!

Prosimy zapoznać się z regulaminem obowiązujący podczas Mistrzostw Polski 2017

Szczegółowe dane kontaktowe do organizatorów wybranych eliminacji udzielimy  pod adresem portal@portalgames.pl

Najbliższe turnieje
Regulamin
Galeria
Finaliści
Turnieje zakończone
Mistrzostwa 2016
    • Gnomikon, CKiR Orle Gniazdo w Szczyrku przy ulicy Wrzosowej 28A – START:  2017-05-20 g. 20:00

     

     

  • PODSUMOWANIE MISTRZOSTW POLSKI W GRZE NEUROSHIMA HEX 2016

    DATA: 28 STYCZNIA 2017

    MIEJSCE: KONWENT „PORTALKON”, GLIWICE


    Moja historia z grą Neuroshima Hex zaczęła się już spory czas temu. I od razu się w niej zakochałem. Urzekły mnie: różnorodność armii, a tym samym pomysłów na grę, ogromna regrywalność, dużo możliwości kombinowania oraz ciekawy klimat.
    Zanim jednak poznałem Neuroshimę Hex, zająłem się organizacją turniejów gier kolekcjonerskich, co także sprawia mi przyjemność po dzień dzisiejszy. Tak więc nie trzeba było zbyt długo czekać, by te dwie „miłości” połączyć.

    I tak, już po raz drugi, miałem zaszczyt prowadzić finały Mistrzostw Polski w grze Neuroshima Hex! I wypada podsumować to nasze wspólne dzieło. A że mam dostęp do pełnych wyników, to będzie trochę statystyk – może ta wiedza pomoże Wam w przygotowaniach na następne turnieje i mistrzostwa :)

    Na turniej finałowy przyjechało 31 uczestników, z czterdziestu łącznie zakwalifikowanych. Bardzo dobry wynik! I oby był lepszy w następnych edycjach. Gracze zjechali się z całej Polski: najdalej z południa – z Bielska-Białej, z północy – z Gdyni, ze wschodu – z Rzeszowa, oraz z zachodu – z Wrocławia. Tak więc odległość nie była ważna. I dobrze, widać zapał wojowników :)

    Gracze rozegrali podczas turnieju pięć rund eliminacyjnych, prowadzonych systemem szwajcarskim, oraz Top 8, prowadzone systemem pucharowym. Poza ścisłym finałem rozegrany został także mecz o 3-cie miejsce.

    Na starcie każdy z uczestników na starcie rejestrował do trzech armii, którymi mógł rozgrywać mecze w czasie turnieju. Na starcie przyjrzyjmy się więc, jak wyglądał podział wybieranych, a także granych armii.

    W poniższej tabelce znajdziecie:
    – w pierwszej kolumnie nazwę armii,
    – w drugiej kolumnie liczbę armii wybranych przez graczy przy rejestracji na turniej,
    – w trzeciej kolumnie stosunek armii wykorzystanych w grach do łącznej liczby meczy z udziałem graczy posiadających te armie – czyli jak często gracze sięgali po nie w swoich meczach.

    ARMIE

    WYBRANE DO TURNIEJU

    WYKORZYSTANE
    W GRACH

    BORGO

    7

    34,48%

    DANCER

    7

    27,50%

    DEATH BREATH

    8

    36,17%

    HEGEMONIA

    7

    37,78%

    MEPHISTO

    8

    45,45%

    MISSISIPI

    8

    11,62%

    MOLOCH

    6

    51,61%

    NEODŻUNGLA

    0

    0%

    NOWY JORK

    7

    32,35%

    POSTERUNEK

    3

    42,11%

    SHARRASH

    5

    33,33%

    SMART

    10

    22,64%

    STALOWA POLICJA

    14

    29,63%

    URANOPOLIS

    2

    38,47%

    VEGAS

    1

    50%

    I jeszcze zerknięcie w formie graficznej:
    Wykres - armie wybierane do turnieju

    Jak widać w tym roku najczęściej finaliści sięgali po Stalową Policję oraz Smarta, a pogardzili Neodżunglą. Za to jak już ktoś wybrał Molocha, to grał nim średnio co drugi mecz!

    Zobaczmy jeszcze jeden ciekawy zestaw statystyk – skuteczność armii w potyczkach. W tabeli poniżej zawarłem wszystkie pojedynki stoczone podczas turnieju. Możecie zobaczyć, jakie armie ze sobą się ścierały, a jakie unikały. Oczywiście w to wszystko wchodzi jeszcze skuteczność procentowa, czyli zwycięstwa.

    No, ale same armie nie grają, więc pora poznać naszych finalistów. I aby zbytnio nie przedłużać to od razu prezentujemy klasyfikację końcową. Zatem, panie i panowie, proszę o wirtualne werble i fanfary, oto najlepsi gracze minionego sezonu – w kolejności ustalonej turniejem finałowym!

    MIEJSCE

    GRACZ

    PROWADZONE ARMIE

    PUNKTY TURNIEJOWE

    ZADANE RANY

    NAJLEPSZA ÓSEMKA PO ROZEGRANIU RUND PUCHAROWYCH

    1

    Dominik Szczygielski, Warszawa Hegemonia / Nowy Jork / Posterunek 21 94

    2

    Jakub Kopaczyński, Wrocław Dancer / Death Breath / Hegemonia 15 103

    3

    Orian Rohde, Gdynia Hegemonia / Mephisto / Uranopolis 18 98

    4

    Bartłomiej Pirogow, Warszawa Dancer / Death Breath / Smart 15 90

    5

    Jędrzej Jarocki, Dąbrowa Chotomowska Death Breath / Mephisto / Mississipi 15 67

    6

    Rafał Wątorski, Kraków Missisipi / Smart / Stalowa Policja 12 76

    7

    Dariusz Trzciński, Nowa Dęba Hegemonia / Missisipi / Moloch 12 70

    8

    Przemysław Potok, Kraków Death Breath / Posterunek / Stalowa Policja 10 61

    9

    Rafał Żubryd, Warszawa Borgo / Mephisto / Nowy Jork 9 69

    10

    Jakup Pander, Katowice Hegemonia / Sharrash / Stalowa Policja 9 64

    11

    Marcin Giereło, Warszawa Dancer / Mephisto / Moloch 9 63

    12

    Bartłomiej Zacharczuk, Poznań Mephisto / Missisipi / Stalowa Policja 9 62

    13

    Basia Wolińska, Katowice Dancer / Sharrash / Smart 9 52

    14

    Konrad Kowalski, Warszawa Borgo / Smart / Stalowa Policja 9 51

    15

    Jakub Pociejewski, Łódź Death Breath / Nowy Jork / Smart 9 45

    16

    Miłosz Różycki, Kraków Borgo / Smart / Stalowa Policja 9 35

    17

    Grzegorz Sikora, Rzeszów Dancer / Mephisto / Missisipi 7 61

    18

    Wojciech Stępień, Nowa Dęba Dancer / Hegemonia / Smart 6 54

    19

    Marcin Sołtys, Kraków Mephisto / Nowy Jork / Stalowa Policja 6 52

    19

    Antoni Kwoczyński, Bielsko-Biała Nowy Jork / Posterunek / Stalowa Policja 6 52

    21

    Michał Drzewiecki, Katowice Borgo / Dancer / Nowy Jork 6 49

    22

    Zbigniew Szulc, Poznań Death Breath / Nowy Jork / Stalowa Policja 6 41

    23

    Adam Szczypek, Tychy Borgo / Sharrash / Stalowa Policja 6 40

    24

    Marcin Sawicki, Katowice Moloch / Smart / Stalowa Policja 6 25

    25

    Paweł Stankiewicz, Gdańsk Death Breath / Sharrash / Vegas 6 16

    26

    Wojciech Radomski, Warszawa Borgo / Missisipi / Uranopolis 3 61

    27

    Patryk Lewandowski, Żory Borgo / Smart / Stalowa Policja 3 55

    28

    Radosław Zakrzewski, Kąty Wrocławskie Death Breath / Missisipi / Moloch 3 38

    29

    Mateusz Engel, Starachowice Hegemonia / Smart / Stalowa Policja 3 37

    30

    Bartłomiej Pabjanek, Katowice Moloch / Sharrash / Stalowa Policja 3 23

    31

    Agnieszka Jadach, Wrocław Mephisto / Missisipi / Moloch 0 26

    W finale spotkały się ze sobą dwie armie: Posterunek i Death Breath. Posterunek wygrał to starcie zadając 9 punktów sztabowi przeciwnika, podczas gdy sam otrzymał cztery. To tak na koniec, by pokazać jak zacięta to była walka. I niech to także pokaże, jak wyrównane są często pojedynki w Neuroshimie Hex. I właśnie dlatego jest to tak dobra gra turniejowa!

    Tyle statystyk ode mnie. Liczę że spotkamy się na kolejnych finałach. A żeby do tego doszło, to weźcie proszę licznie udział w turniejach eliminacyjnych!
    Jeśli sklep w waszej okolicy nie zgłosi się do organizacji, to warto go nakłonić. A nawet pomóc w organizacji. Warto – im nas więcej, graczy, tym lepsza zabawa i ciekawsza rywalizacja.

    Z podziękowaniami za udział wszystkim uczestnikom turniejów eliminacyjnych, jak i samych finałów, w sezonie 2016,

    Roman Cupek

    Bez nazwy-1

     

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz