Falkon 2017

FESTIWAL FANTASTYKI FALKON, 3-5 listopada 2017

TARGI LUBLIN S.A. UL. DWORCOWA 11


 

Drodzy konwentowicze i fani Portalu i fantastyki! Mamy przyjemność ogłosić, że Portal Games objął patronatem medialnym Festiwal Fantastyki Falkon! Ekipa Portalu i nasze stoisko będzie oczywiście gościć na konwencie. Tak jak wy, nie możemy się już doczekać tego święta fantastyki – a mamy dla Was przygotowane naprawdę mnóstwo świetnych niespodzianek, z których część będziemy Wam sukcesywnie zdradzać przed samym konwentem.

Festiwalowicze będą mogli zintegrować się na afterparty, które startować będzie każdego dnia Falkonu w klubie Kazik przy Nadbystrzyckiej 40A.

Szczegółowy program imprezy: http://falkon.co/program/

Goście Falkonu2017: http://falkon.co/goscie/

Bilety: http://falkon.co/bilety/

Informacje o noclegach: http://falkon.co/noclegi-i-wyzywienie/

Regulamin: http://falkon.co/regulamin/

 

Plan:

1. Premiery i nowości
2. Stoisko Portalu
3. Prelekcje i punkty programu
4. Turniej HEXa – Eliminacje MP 2017
5. Turniej Na Sprzedaż
6. Konkurs
7. Goście Falkonu
8. E-sport
9. Dla wolontariuszy
10. Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2017
11. Program Falkonu
12. LARPy
13. Konkurs NeRD 2017


Premiery i nowości Portalu

Premiery Portal Games i 2 Pionków na Falkonie to: Rising 5: Runy Asteros oraz Iron Gang – nowa armia do Neuroshimy HEX! 3.0. Premiera Bloodborne: Gra Karciana nastąpi tuż przed Falkonem, bo już 31 października w Halloween, także i w ten tytuł będzie można zagrać w Lublinie!

Zapraszamy na nasze stoisko, gdzie będzie można pograć sobie w ten nowości, a także w inne nasze gry! Odbędą się także prezentacje naszych nowości – Bloodborne oraz Artefaktów Obcych!


Stoisko Portalu

Stoisko Portal Games w Games Roomie zaprasza! Przyjdźcie powiedzieć nam cześć, przynieście jakieś ciasteczka dla Ignacego, zagrajcie w gry, zróbcie zakupy, nauczcie się zasad… Nic tylko dobrze się bawić! Będziecie mieli okazję zagrać w gry Portalu, w tym nasze nowości i premiery, jakie jak Bloodborne: Gra Karciana, Rising 5: Runy Asteros czy najnowszą armię do Neuroshimy HEX! 3.0 – Iron Gang.

A w sobotę, między 16:00 a 18:00 na naszym stoisku gry będzie podpisywał Oleksandr Nevskiy, autor takich gier, jak Tajemnicze Domostwo i Wesoła Farma! Zapraszamy!

Co więcej, na naszym stoisku będziecie też mogli wziąć udział w prezentacji naszych nowości – Bloodborne oraz Artefaktów Obcych!


Prelekcje Portalu

Zapraszamy na spotkanie z Portal Games! Dowiedzcie się o pracach nad nowym dodatkiem do Robinsona Crusoe! Poznajcie plany rozwoju aplikacji Neuroshimy Hex! Wysłuchajcie najnowszych wieści związanych z dodatkami do Osadników: Narodziny Imperium! Jakie kolejne gry Erica Langa oraz Michała Oracza wyda Portal? Czy planujemy powrót do wydawania RPG? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi na naszej prelekcji pod tytułem: Portal Games oficjalnie i od kuchni!

Prelekcje poprowadzi: Jakub Łapot

Oprócz tego poprowadzimy prezentację naszych nowości – Bloodborne oraz Artefaktów Obcych!


Turniej HEXa – Eliminacje MP 2017

Zapraszamy na kolejny turniej w ramach eliminacji do Mistrzostw Polski w grze Neuroshima Hex! Najlepsi gracze wschodniej ściany ścierają się o tytuł Mistrza Falkonu, a na zwycięzcę czeka UNIKALNA armia Posterunku dostępna tylko na turniejach Neuroshimy! Zwycięzca dodatkowo zostaje zaproszony na finał Mistrzostw Polski, który odbędzie się w Gliwicach!

Eliminacje odbędą się w sobotę o godzinie 19:00


Turniej Na Sprzedaż

Bestsellerowa gra Na sprzedaż do zgarnięcia na turnieju gry Na sprzedaż! Przed rozpoczęciem turnieju odbędzie się tłumaczenie reguł. Na Sprzedaż to gra, w której wygrywa gracz, który zarobi najwięcej pieniędzy. Jak zarabiamy? Kupując tanio, sprzedając drogo! Jeśli masz w sobie duszę handlowca, zapraszamy!

Turniej Na Sprzedaż odbędzie się w sobotę w godzinach 10:00 – 12:00


Konkurs Portalu

Więcej szczegółów wkrótce!


Goście Falkonu

Na tegorocznym Falkonie grono znamienitych osobowości reprezentować będą:

🏴 ANDRZEJ PILIPIUK 🏴
Na rynek weszły już pięćdziesiąt dwie książki podpisane jego nazwiskiem (w tym dziewiętnaście tomów cyklu „Pan Samochodzik”, pod którymi podpisał się pseudonimem: Tomasz Olszakowski). Ma na swoim koncie Nagrodę im. Janusza A. Zajdla oraz cztery nagrody Nautilusa.
Z wykształcenia archeolog, z zamiłowania gawędziarz. Mówi o sobie, że jest „największym piewcą polskiej wsi od czasów Reymonta”. Twórca niezapomnianej postaci Jakuba Wędrowycza i niezliczonych opowiadań.

 

 

🏴 ANETA JADOWSKA 🏴
Doktor nauk humanistycznych, pisarka i publicystka, autorka serii o Dorze Wilk, miłośniczka popkultury. Debiutowała opowiadaniem „Kalejdoskop” na łamach „Science Fiction Fantasy i Horror” w 2004 roku, by na kilka lat zostawić literaturę dla pracy naukowej i doktoratu z polskiej literatury współczesnej. Wróciła na dobre na łamy literatury i fantastyki w 2012 roku, kiedy wydała swoją debiutancką powieść, „Złodzieja dusz”, pierwszą z sześciu tomów przygód policjantki-wiedźmy, Dory Wilk. Ukazały się już: „Bogowie muszą być szaleni”, „Zwycięzca bierze wszystko”, „Wszystko zostaje w rodzinie”, „Egzorcyzmy Dory Wilk” i „Na wojnie nie ma niewinnych”. Po nich nastąpiła seria szamańska – „Szamański blues” i „Szamańskie tango” – oraz seria o Nikicie, którą tworzą powieści „Dziewczyna z Dzielnicy Cudów” oraz „Akuszer bogów”. Jako że jest entuzjastyczną pracoholiczką, pracuje już nad kolejnymi projektami.

 

 

🏴 MARCIN PRZYBYŁEK 🏴
Pisze fantastykę naukową i prowadzi prelekcje o nauce. Jego druga osobowość jest lekarzem i prowadzi treningi rozwoju osobowości w swojej firmie Hekson. Wyjadacz konwentowy. Przyznaje, że jeszcze żaden konwent go nie zmęczył, choć po ubiegłorocznej edycji trudno nam w to uwierzyć.
W 2013 roku wydał razem z Janem Madejskim grę Gamedec nawiązującą do jego książek z cyklu o takim samym tytule, słynie również z dwóch tomów „Orła Białego”.

 

 

🏴 KLAUDIA HEINTZE 🏴
Dobry duch polskiego fandomu. Wieloletnia prezes Śląskiego Klubu Fantastyki, organizatorka niezliczonych konwentów, koordynatorka Seminariów Literackich, Asuconów i Polconów. Główna koordynatorka jubileuszowego trzydziestego Polconu. Członek zarządu Związku Stowarzyszeń „Fandom Polski”. Erudytka i tłumaczka. Ceniona prelegentka i panelistka specjalizująca się w tematach literackich, mitologicznych i psychospołecznych.

 

 

🏴 MARTA KŁADŹ-KOCOT 🏴
Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, autorka książki „Dwa bieguny mitopoetyki. Archetypowe narracje w twórczości Johna Ronalda Reuela Tolkiena i Stanisława Lema” oraz artykułów o twórczości m.in. Ursuli K. Le Guin, C.S. Lewisa i Andrzeja Sapkowskiego. Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Wyposażona w ostry redaktorsko-korektorski pazur, jest jednak w zasadzie niegroźna. Nałogowa czytelniczka tropiąca z zapałem relacje fantastyki i mitu. Opublikowała dotychczas opowiadanie „Morze dziwnych opowieści”, a powieść „Noc kota, dzień sowy” już niedługo czeka się publikacji w wydawnictwie Genius Creations.

 

 

🏴 SIMON ZACK 🏴
Twierdzi, że idea e-pisania narodziła się w nim w chwili, gdy pierwszy raz wziął do rąk swój czytnik e-booków. Pomyślał wtedy, że wspaniale byłoby przeczytać na nim coś swojego. Od tego wszystko się zaczęło. Śledząc jego wpisy, fanpage, zdjęcia i opowiadania macie możliwość podejrzeć, jak pracuje, zmienia się i rozwija pisarz. Publikuje zarówno prace z samych początków swojej pisarskiej przygody, sprzed kilkunastu lat, jak i te najaktualniejsze.

 

 

🏴 MIROSŁAW GOŁUŃSKI 🏴
Doktor, badacz literatury, od dłuższego czasu zafascynowany fantastyką wszelkiej maści ze szczególnym uwzględnieniem historii z jednej strony i gatunkowych hybryd z drugiej. Maniakalny czytelnik „Uczt Wyobraźni” i „Artefaktów” – poszukiwacz literackich perełek. Stały recenzent „Szortalu”. Na co dzień animator bydgoskiego Centrum Kultury Fantastycznej i współorganizator Trójkąta Fantastycznego.

 

 

 

🏴 KAMIL MUZYKA 🏴
Zmora fandomu i człowiek-orkiestra. Doktorant Polskiej Akademii Nauk, badacz stanu techniki, prawnik, szkoleniowiec, tłumacz i popularyzator nauki zaangażowany w projekty naukowe i legislacyjne w Polsce i na świecie. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego, National Space Society i Haskiej Grupy Roboczej ds. Zarządzania Surowcami Kosmicznymi. Ukończył staż naukowy w IEET. Z powołania ratownik-ochotnik, z pasji majsterkowicz, z zamiłowania psuj. Kociarz i kolekcjoner anegdot. Jego największymi pasjami są militaria, robotyka, transhumanizm i kosmonautyka. Na te tematy publikował też w „Kosmonaucie”, „JET”, „Kosmonautyce”, „Space Review”, „Freelab” oraz recenzowanych publikacjach naukowych. Uwielbia hard SF i cyberpunk. Laureat konkursu Okiem na Horror oraz Fantastyczni 2012 Niezależnego Zrzeszenia Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.

 

 

🏴 AGNIESZKA HAŁAS 🏴
Rocznik ’80, z wykształcenia doktor nauk biologicznych, aktualnie tłumaczka i autorka fantastyki. W dorobku ma ponad dwadzieścia opowiadań opublikowanych w czasopismach i antologiach, zbiory opowiadań „Między otchłanią a morzem” (2004) i „Po stronie mroku” (2012), trzytomowy cykl dark fantasy „Teatr węży” oraz powieść „Olga i osty” (2016). Laureatka I miejsca w konkursie literackim Horyzonty Wyobraźni (2010). Od 2011 r. kieruje działem literackim magazynu internetowego „Esensja”. Nominowana do nagród: Nautilus (2003), Nagroda Literacka im. Jerzego Żuławskiego (2017) i dwukrotnie do Śląkfy w kategorii Twórca Roku (2013, 2016). Kocha góry i koty.

 

🏴Leszek Błaszkiewicz🏴
Studiował astronomię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie obronił doktorat w 2001 roku. Jego specjalnością naukową jest radioastronomia. Od 15 lat mieszka w Olsztynie i pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazruskim oraz w Olsztyńskim Planetarium. W ostatnich latach zajmował się budową i uruchamianiem teleskopów radiowych wchodzących w skład europejskiego systemu LOFAR. Obecnie prowadzi, przy użyciu tego instrumentu, obserwacje i badania pulsarów. Bardzo duży nacisk kładzie na popularyzację nauki, a jako wielki fan fantastyki (głównie SF) prowadzi popularnonaukowe prelekcje i pokazy podczas konwentów miłośników fantastyki, które cieszą się wielkim powodzeniem. Pisuje okazjonalnie felietony i od 6 lat prowadzi audycję radiową „Między Nauka a Fikcją” w której podejmuje tematy z pogranicza nauki i fantastyki. Jest też miłośnikiem muzyki elektronicznej.

 

🏴Jacek Łukawski🏴
Autor związany z wydawnictwem SQN. Jego debiutancka powieść „Krew i stal”, stanowiąca pierwszy tom cyklu Kraina Martwej Ziemi, ukazała się w lutym 2016 roku. Tom drugi: „Grom i szkwał” w marcu 2017. Urodził się w Kielcach,
z zawodu jest grafikiem komputerowym. Gdy nie miał jeszcze obowiązków, a miał czas, machał mieczem i strzelał z dział czarnoprochowych. Hartował ciało i ducha w organizacji strzeleckiej, brał udział w zawodach sprawnościowych i ćwiczył karate. Próbował też jeździć konno. Zwiedzał Polskę autostopem i na motocyklu. Zaczytywał się w książkach historycznych i klasycznym fantasy. Jest laureatem wojewódzkiego konkursu. Talenty 2000. Napisał cykl opowiadań, które pojawiły się drukiem w antologii Gawędy motocyklowe. Współtworzył kwartalnik motocyklowy „Swoimi Drogami”. Wraz z żoną mieszka w pobliżu chęcińskiego zamku.

 

🏴Witold Jabłoński🏴
Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim, sekretarz Jerzego Andrzejewskiego, w latach 1995–1997 dziennikarz i recenzent teatralny Gazety Wyborczej oraz publicysta dodatku kulturalnego „Verte”. Od 1998 dyrektor Wydziału Kultury i Sztuki w łódzkim urzędzie miejskim, od 1999 do 2003 dyrektor Śródmiejskiego Forum Kultury, zwolniony z tej posady przez prezydenta Jerzego Kropiwnickiego. Zdaniem pisarza, jest to wynik oskarżeń o antykościelność powieści Uczeń czarnoksiężnika. Z drugiej strony rzecznik prezydenta Łodzi twierdził, stało się tak ponieważ dom kultury nie przynosił spodziewanych dochodów. Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich od 1996 roku. Laureat nagrody Towarzystwa Kultury Teatralnej za osiągnięcia w dziedzinie „prasa popularyzatorem teatru”. Powieść Fryne hetera była nominowana do Nagrody im. Jerzego Żuławskiego.

 

 

🏴Tomasz Duszyński🏴
Dziennikarz (pracował w RMF FM i Radiu Aplauz), pisarz, scenarzysta gier komputerowych, a w wolnych chwilach maratończyk. Współtwórca wrocławskiego Tramwaju Gwiazd – wyjątkowego projektu, w ramach którego do ruchomej alei gwiazd zapraszane były gwiazdy filmowe, muzyczne i sportowe. Debiutował zbiorem opowiadań Produkt uboczny. Od tamtej pory opublikował kilka powieści i kilkanaście opowiadań fantastycznych. Jest także autorem książek dla dzieci i młodzieży oraz legend związanych z regionem, w którym mieszka. 30 sierpnia miała premierę jego najnowsza powieść „Impuls”, wydana przez wydawnictwo SQN.

 

 

🏴Tomasz Marchewka🏴
Urodzony w Krakowie, rocznik ’87. Jako dziecko zamiast strażakiem chciał zostać hackerem. Jest scenarzystą w studiu CD PROJEKT RED – pracował nad grą „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a także nad dodatkiem „Krew i Wino”. W maju ukazała się jego debiutancka powieść „Wszyscy patrzyli, nikt nie widział”. Poza pisaniem, entuzjasta dobrej kawy, sztuk walki i kolekcjoner tuszu pod skórą.

 

 

🏴Błażej Augustynek🏴
Quest Designer w CD PROJEKT RED. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i współautor książki „Olbrzym w cieniu: Gry wideo w kulturze audiowizualnej”. Pracę w branży gier zaczął w 2011 roku w studio Reality Pump. Brał udział w zakładaniu krakowskiego oddziału CD PROJEKT RED gdzie jako Quest Designer pracował nad grą „Wiedźmin 3: Dziki Gon” oraz nad dodatkiem „Krew i Wino”.

 

 

🏴Jakub „Dem” Dębski🏴
Autor komiksów z serii Demland, tak papierowych, jak i tych w internecie, znanych także pod nazwą „Duże Ilości Naraz Psów”. We wrześniu wydał swój pierwszy gruby album komiksowy pod tytułem „Jeże”. Poza tym, twórca humorystycznych serii „Star Trek Przerobiony”, „Ogarnij Się” i innych na youtubowym kanale dem3000. Od kilku lat także amatorski krytyk filmowy na swoim fanpage’u „Kinowy Ekspres” i w różnych seriach wideo.

 

 

🏴Wojciech Rzadek🏴
Rocznik 80’. Krakus. Mistrz Gry, Game Designer, Product Manager, Trener. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Od 24 lat zajmuje się wszelkiego typu rozrywką interaktywną: grami RPG, grami planszowymi, LARP’ami, grami terenowymi i symulacyjnymi. Od 20 lat aktywny i czynny MG. Jest autorem czterech gier planszowych: „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam” oraz „W pustyni i w puszczy”. Poprowadził na konwentach ponad 300 punktów programu: prelekcji, warsztatów i konkursów (głównie o RPG). Jest członkiem grupy kreatywnej Lans Macabre. Od 2011 roku organizator konkursu Puchar Mistrza Mistrzów. Jest laureatem większości nagród i konkursów związanych z grami fabularnymi: Laureat nagrody Śląkfa 2014 w kategorii Fan Roku, Trzykrotny zdobywca Pucharu Mistrza Mistrzów: w 2003, 2004 oraz 2009 roku. Siedmiokrotny finalista tego konkursu, Zwycięzca konkursu dla MG, Złote Kości 2013, Zwycięzca konkursu dla MG – Złote Topory 2010, Wyróżniony w konkursie Quentin 2009, Zwycięzca Konkursu GRAMY! w 2006, Zwycięzca Konkursu Archipelag na najlepszą drużynę – 2016, Prelegent Roku 2010 w konkursie organizowanym przez platformę Master Mind. Prowadzi własną działalność ADMONDO, która zajmuje się projektowaniem gier oraz szkoleniami w połączeniu z szeroko pojętą rozrywką interaktywną dla biznesu. Od 2015 współpracuje też z wydawnictwem FoxGames jako wydawca gier planszowych.

 

🏴Artur “Dzikowy” Olchowy🏴
Bezczelny gówniarz z Warszawy, któremu się wydaje, że jest pisarzem. Współtwórca GOREktywu i emerytowany stołeczny konwentorob. Prywatnie usłużny niewolnik świnek morskich – liczy na dobrą posadę w Nowym Porządku, gdy już przejmą władzę nad światem. Nie lubi o sobie pisać w trzeciej osobie, prawda, Arturze?
Prawda.

 

 

🏴Radek Rak🏴
Lekarz weterynarii, pracuje w swoim zawodzie. Dębiczanin, ale ostatnio przypadkiem został krakowianinem. Za swoją drugą powieść, „Puste niebo”, otrzymał nominację do tegorocznego Zajdla i Złote Wyróżnienie w Nagrodzie im. Jerzego Żuławskiego. W tych rzadkich chwilach, kiedy nie leczy zwierząt, pije dobrą herbatę i czyta dziwne rzeczy.

 

 

🏴Marcin Podlewski🏴
Miał zostać operatorem obrabiarek skrawających. Zdał jednak na filozofię, by wreszcie wylądować na studiach dziennikarskich. Nadal czuje jednak sentyment do smarów, zgrzebnych drelichów i noży kątowych tnących stal na śrubki. Debiutował sto lat temu na łamach magazynu LAMPA Pawła Dunina-Wąsowicza, by zapaść na kilka lat na twórczy stupor. Jak sam mówi, reset przeżył w trakcie pisania Happy END — swojej debiutanckiej powieści, mieszaniny horroru, fantastyki i postapo wydanej w 2013 roku. W tym samym roku opowiadaniem Edmund po drugiej stronie lustra (nominacja do Nagrody Zajdla 2013) wygrał konkurs na XXX-lecie Nowej Fantastyki. Do space opery przymierzał się długo. Przygotowanie pełnego researchu książki zajęło mu sporo czasu: poczynając od realnie istniejących galaktycznych map, przez całą strukturę opisywanego świata, po zagadnienia astronautyki kończąc. Tak powstał Skokowiec — pierwsza część planowanej tetralogii Głębia o świecie, w którym opanowana niegdyś przez ludzi Droga Mleczna została zniszczona niemal w stu procentach przez serię potwornych wojen, a nadprzestrzenne skoki przez tytułową Głębię mogą prowadzić do zgubnego w skutkach szaleństwa. Skokowiec był nominowany do Książki Roku 2015 Nowej Fantastyki. Seria Głębia to zdecydowanie jedna z największych niespodzianek w rodzimej fantastyce w ostatnich latach. Autor mieszka z żoną, synkiem i Prozakiem: kociakiem antydepresyjnym, którego rodzina przygarnęła po stracie Nerwosola.

 

 

🏴Piotr Włuczkowski🏴
Dziennikarz i YouTuber z przymrużeniem oka traktujący rzeczywistość. Zakręcony na punkcie gier i fantastyki spec od historii warcrafta, znany ze swoich filmów, w których krótko i z humorem przybliża losy tego uniwersum. Autor serii artykułów „Fantastyczne Stworzenia: o pochodzeniu gatunków”, dotyczących korzeni kultowych istot z krain fantasy.

 

 

🏴Oleksandr Nevskiy🏴
Ukraiński autor gier planszowych. Założyciel jednego z pierwszych wydawnictw na Ukrainie – IGames. Autor takich gier jak Mysterium (Tajemnicze domostwo), Moja farma, W cieniu tronu czy Piraci 7 mórz. Podczas Falkonu Oleksandr zaprezentuje swoje najnowsze tytuły – Iron Will, X Code, Dodatek do gry Tajemnicze domostwo oraz Divination academy!

 

 

🏴Sławomir Nieściur🏴
Rocznik 1973. Z wykształcenia prawnik, z zawodu urzędnik. Literaturą zafascynowany mniej więcej od siódmego roku życia, kiedy to poheroicznych bojach przedarł się przez znaleziony na strychu, doszczętnie sczytany i lekko nadgryziony przez myszy egzemplarz „Krzyżaków”. Pierwsze opowiadanie wystukał na tablecie za pomocą dotykowej klawiatury w spartańskich warunkach wsi polskiej bez dostępu do technologicznych udogodnień. Popełnił wiele zbrodni, na razie tylko wirtualnych. Miłośnik gier komputerowych, zapamiętały kinoman, trochę kociarz. Rozpoczynał swoją stalkerską przygodę, zagryzając płyn „Lugola” „pszczółką”.
Resztę życia najchętniej spędziłby gdzieś na Alasce, w wygodnym fotelu, z zapełnionym e-bookami czytnikiem, drzemiącym na kolanach kotem oraz kubkiem mocnej kawy w zasięgu ręki. Mieszka w Lublinie wraz z żoną i synem.

 

 

🏴Piotr Górski 🏴
Fan fantastyki od wczesnych lat dziecinnych. Sporadycznie autor. Elektor Nagrody im. Jerzego Żuławskiego. Prowadzi bloga ziutasiedziwi.blogspot.com, pisze publicystykę do Smokopolitana. Uważa, że fantastyka to najlepsze, co mogło się przydarzyć kulturze.

 

 

🏴 Jakub Nowak 🏴
Literacko debiutował w 2004 opowiadaniem Struktura dysonansu – legenda, które zwyciężyło w konkursie „Nowej Fantastyki” i British Council. Publikował opowiadania w Nowej Fantastyce i antologiach tematycznych, a także teksty publicystyczne i recenzje – w Czasie Fantastyki i Nowej Fantastyce. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa na Wydziale Politologii UMCS. W zakres jego zainteresowań naukowych wchodzą teorie komunikowania i mediów, zajmuje się kulturami popularnymi oraz nowymi wzorcami aktywności obywatelskiej online, a także zmianami na rynkach medialnych wywołanymi procesami konwergencji mediów.

 

 

🏴 Beata Smugaj 🏴
Ekspertka społeczno-obyczajowa, z zawodu specjalistka od wizerunku w social media. Miała przyjemność współpracować z najlepszymi markami. Prywatnie – autorka webkomiksu Lisie Sprawy (LisieSprawy.pl), opowiadającego o rzeczywistości w całkowicie puchaty, rudy i dobry (bo lisi) sposób. Lubi kawę, Wiedźmina i nowe wyzwania.

 

 

🏴 Katarzyna Babis 🏴
Urodzona w 1992 roku, miłośniczka komiksu europejskiego, animacji Disneya i sztuki tatuażu. Krótkie formy komiksowe publikuje
w licznych magazynach i antologiach oraz w Internecie. Prowadzi warsztaty komiksowe dla dzieci i młodzieży oraz programy arteterapii dla wykluczonych. Debiutancki album pt. Tequila – na podstawie scenariusza Łukasza Śmigla – wydała w2014 roku przy wsparciu użytkowników serwisu crowdfundingowego Polak Potrafi. W 2015 roku zadebiutowała na rynku książkowym picture bookiem Maja z Księżyca. Na swoim koncie ma udział w tworzeniu: Dom żałoby 7 (2013), Rag & Bones (2014), Tequila 1: Władca marionetek (2014), Rag & Bones
2 (2015).

 

 

🏴 Michał Centarowski 🏴
Redaktor, tłumacz, autor opowiadań. Laureat Nagrody im. Janusza A. Zajdla 2016 za napisane wraz z Łukaszem Orbitowskim opowiadanie Wywiad z Borutą. Współpracownik „Nowej Fantastyki”, „Czasu Fantastyki”, e-zinu „Creatio Fantastica”; artykuły publikował także m.in. w „Wiedzy i Życiu”, „Focusie: Historia”, „Magazynie Literackim RED”. Niedawno ukazał się jego zbiór esejów o fantastyce – „Podwójna tożsamość bogów”.

 

 

🏴 Marek Oramus 🏴
Pisarz i publicysta. Od 1972 roku współpracował z gliwickim oddziałem „Tygodnika Studenckiego Politechnik“. Był też zastępcą redaktora naczelnego „itd“. W latach 1983-1986 prowadził dział recenzji w „Przeglądzie Technicznym“, za co otrzymał nagrodę „Fantastyki”. Autor cyklu felietonów Piąte piwo, drukowanych od 1990, pierwotnie na łamach „Fenixa”, później „Nowej Fantastyki”. 55 z nich ukazało się w książce Rozmyślania nad tlenem. Debiutował w 1972 roku na łamach „itd” humoreską Paczka, zaś jego debiutem jako autora science fiction było opowiadanie Eutanazja zamieszczone w 1975 na łamach „Politechnika”. Debiut książkowy to opublikowana w 1983 powieść science fiction Senni zwycięzcy.

 

 

🏴 Marek Braniecki 🏴
Urodzony w 1954 roku w Gliwicach. Inżynier środowiska, od 1976 dziennikarz w czasopismach studenckich. Debiutował na łamach „Fantastyki” (1983 nr 1) opowiadaniem Karlgoro godzina 18 (nagroda tego miesięcznika w kategorii debiutów za rok 1983). Kolejne utwory zamieszczał w „Przeglądzie Technicznym”, „Fantastyce”, „Problemach”. Wydał zbiór opowiadań Głowa Kasandry. Opowiadania Marka Baranieckiego trudno zaklasyfikować do konkretnego nurtu tematycznego lub objąć wspólnym wyznacznikiem gatunkowym. Autor tworzy teksty o szerszej perspektywie narracyjnej wykorzystujące cechy fantasy oraz perfekcyjnie wykonane, zwarte, logiczne, trzymające w napięciu opowiadania SF. Za opowiadanie Głowa Kasandry otrzymał w 1985 roku nagrodę im. Janusza A. Zajdla.

 

 

🏴 Jerzy Rzymowski 🏴
Redaktor, tłumacz, pisarz, dziennikarz. Redaktor naczelny „Nowej Fantastyki”. Członek Klubu Tfurców i Asocjacji Polskich Pisarzy Fantastycznych. Członek-założyciel Polskiego Towarzystwa Badania Gier. W latach 1998–2001 redagował miesięcznik poświęcony grom fabularnym i fantastyce „Magia i Miecz”, a następnie (w latach 2003–2005) internetowy tygodnik GameStar.

 

 

🏴 Magda Kozłowska 🏴
Znana szerzej jako Cathia – fandomowe ostrogi zdobywała na konwentach już 19 lat temu, redaktorka Star Wars Extreme i apologetka Imperium oraz Ciemnej Strony Mocy. Wierna minionka Crowleya, Króla Piekieł, wytrawna znawczyni serialu Supernatural, koneserka talentu Petera Cushinga i sheppardolożka. Na głowie nosi wianek, w głowie ma ogromną wiedzę na temat wszystkiego, co ją pasjonuje,
a poznacie ją po szerokim uśmiechu, bo to prawdopodobnie najbardziej pozytywna istota, jaką spotkacie w dowolnym fandomie.

 

 

🏴 Joanna Kucharska 🏴
Anglistka, medioznawca, tłumacz. Związana z Uniwersytetem Jagiellońskim i Pulpozaur.pl. Prowadzi bloga Hoth Couture, na którym promuje ideę codziennego cosplayu. Kolekcjonuje fanowskie dobra i zaraża pasją do Gwiezdnych wojen i geekowskiej mody. Mentally in a galaxy far, far away.

 

 

🏴 Grupa Filmowa Darwin 🏴
Przewodzi nam jedna maksyma – „Jeśli coś nas śmieszy, jest głupie i idiotyczne – kręcimy to!” Lubimy też rozwiązywać sznurowadła.
Jest nas wielu! Aktorzy, operatorzy, scenarzyści, łowcy nagród, charakteryzatorki, kulturyści i tyrani! Dlatego Grupa! Kochamy też filmy – dlatego Filmowa! Ewolucja – dlatego Darwin!

 

 

🏴 Anna Lange 🏴
Anna Lange to pseudonim literacki doktor habilitowanej w dziedzinie chemii, zatrudnionej na stanowisku profesora nadzwyczajnego na jednej z warszawskich uczelni wyższych. Karierę naukową łączy z fascynacją światami fantastycznymi, a także klasyczną powieścią kryminalną i literaturą XIX wieku. Inspirują ją w równej mierze Brandon Sanderson, Lois McMaster Bujold, Jane Austen, P.G. Wodehouse, Agatha Christie i Boris Akunin. Jej debiutem powieściowym jest „Clovis LaFay. Magiczne akta Scotland Yardu”. Jest również autorką licznych publikacji na temat widm molekularnych.

 

 

🏴 Kamil Śmiałkowski 🏴
O popkulturze pisze od ponad ćwierć wieku (w sumie publikował w ponad 60 tytułach). Jakoś też tak tyle minęło od jego pierwszej wizyty na jakimś konwencie fantastycznym. Ale na wiele nie jeździ, bo woli siedzieć w domu, czytać komiksy i oglądać seriale. Dla Falkonu tym razem zrobił wyjątek.

 

 

🏴 Julia „Issabel” Syczewa 🏴
Issabel Cosplay & other to jedna z najbardziej znanych Cosplayerek z Polski. Ambasadorka ligi Fantasy Expo Challenge. Swoją przygodę
z Cosplayem rozpoczęła cztery lata temu. Współpracowała m.in z Riot Games, Ubisoft, Blizzard, EA Games, 2k Games na Intel Extreme Masters, Gamescom oraz Dreamhack. Współpracuje również m.in z G2A.com, GryOnline.pl, LG Polska, MSI, Asus, X-Kom, a także Nvidia.

 

 

🏴 Dominika Oramus 🏴

Dr hab., profesor Uniwersytetu Warszawskiego, filolog angielski, literaturoznawca. Zajmuje się powieścią współczesną, science fiction i poetyką postmodernizmu, a zwłaszcza relacjami nauk ścisłych i humanistyki w kulturze XXI wieku. Autorka m.in. książek: „O pomieszaniu gatunków. Science fiction a postmodernizm” (Warszawa 2010); „Imiona Boga: motywy metafizyczne w fantastyce drugiej połowy XX wieku” (Kraków 2011); „Darwinowskie paradygmaty. Mit teorii ewolucji w kulturze współczesnej” (Kraków 2015); „Charles Darwin’s Looking Glass. The Theory of Evolution and the Life of its Author in Contemporary British Fiction and Non-Fiction” (Frankfurt am Main, 2015); „Grave New World. The Decline of the West in the Fiction of J.G. Ballard” (Toronto 2015), „Ways of Pleasure. Angela Carter's Discourse of Delight in her Fiction and Non-Fiction” (Frankfurt am Main, 2016).

 

 

🏴 Marcin A. Dobkowski 🏴
Człowiek zaCZYTAny i niepoCZYTAlny. Z wykształcenia prawnik. Niegdyś redaktor naczelny portali Valhalla i Midgard. Od 15 lat zajmuje się zawodowo zarządzaniem firmami i funduszami. Współwłaściciel wydawnictwa Genius Creations i księgarni MadBooks. Związany z fantastyką od pierwszego numeru „Fantastyki”, czyli od 7 roku życia.

 

 


E-sport

🎮 E-sport na Falkonie!

Do 12 października istnieje niepowtarzalna okazja zadeklarować swój udział w wyjątkowych turniejach w ramach bloku e-sportowego, który przygotowuje Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza” wraz ze Stowarzyszeniem NeverLight.

Całkowity koszt udziału to jedyne 40 PLN (10 zł online, 30 zł offline) na uczestnika/członka drużyny. Gwarantujemy, że 100% kwoty zapisów przeznaczamy na powiększenie puli nagród!

W ramach bloku e-sportowego odbywać się będą następujące turnieje:

➡ CounterStrike Global Offensive
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 5 600 PLN – 10 800 PLN*
Finały: 04-05.11.2017

➡ CounterStrike Global Offensive 1v1
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 820 PLN – 1 780 PLN*
Finały: 03.11.2017

➡ League of Legends
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 3 400 PLN – 8 600 PLN*
Finały: 03-04.11.2017

➡ Overwatch
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 2 420 PLN – 5 780 PLN*
Finały: 05.11.2017

➡ Dota 2
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 2 100 PLN – 4 900 PLN*
Finały: 03-04.11.2017

➡ Rainbow Six Siege
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 1 500 PLN – 4 300 PLN*
Finały: 05.11.2017

➡ Hearthstone
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 1 460 PLN – 2 740 PLN*
Finały: 04.11.2017

➡ GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 1 460 PLN – 2 740 PLN*
Finały: 04.11.2017

➡ FIFA 18
Rozpiętość puli nagród pieniężnych: 1 460 PLN – 5 620 PLN*
Finały: 04.11.2017

*(w zależności od liczby uczestników)

Obok nagród pieniężnych, Główny Sponsor strefy e-sport: Trust Gaming, przewiduje także atrakcyjne nagrody rzeczowe dla najlepszych graczy.
Pozostałych sponsorów będziemy ujawniać stopniowo.

Już teraz można rejestrować się na www.zapisy.neverlight.pl. Tam też znajduje się regulamin rozgrywek.

Przedstawiliśmy także gości strefy e-sport:

🏴Mikołaj „Silv4n” Sinacki🏴
Zajmuje się streamowaniem oraz komentowaniem rozgrywek League of Legends – to jego pasja i droga rozwoju. Interesuje się szeroko rozumianym e-sportem, nie ograniczając swojej uwagi tylko do jednej gry. Ponadto jest wiernym fanem literatury z gatunku Dark Fantasy oraz Science-Fiction, a także fascynuje go język i kultura Japonii.

 

🏴Jakub “Lonely” Wójcik🏴
To streamer zajmujący się szeroko pojętą tematyką gier komputerowych. Największą uwagę poświęca grze Counter Strike oraz najpopularniejszym nowościom. Ma 18 lat i uwielbia zarażać ludzi pasją do e-sportu oraz uświadamiać starsze pokolenia, że sport elektroniczny nie niesie za sobą negatywnych skutków, a wręcz pomaga graczom w rozwoju wielu przydatnych w życiu umiejętności.

 

🏴Dawid “Noxy” Danieluk🏴
Jest YouTuberem, streamerem i coachem, związanym głównie z League of Legends. Swój kanał założył w 2013 roku, a pierwsze nagrane wideo pojawiło się dwa lata później. Od tamtego czasu na swoim koncie zgromadził ponad 58 tysięcy widzów. Poza działalnością „medialną” angażuje się w organizację turniejów online.

 

🏴Adrian Kostrzębski🏴
Organizator Intel Extreme Masters 2017, rzecznik prasowy ESL Polska i jedna z najważniejszych figur na polskiej scenie e-sportowej. Z branżą związany od kilkunastu lat, wcześniej również jako prezenter i komentator Counter-Strike’a.

 

 

🏴Grzegorz Olifirowicz🏴
Zawodowo przekłada świat gier na język ludzki. A w zasadzie biznesowy. Zajmuje się grywalizacją, czyli wykorzystaniem elementów gier
w biznesie. Autor książki „Gamifikacja – 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu”. Prowadzi działalność konsultacyjną dla przedsiębiorców, pomagając im usprawnić ich projekty. Członek zarządu Fundacji TEAM Teatrikon, bloger, trener umiejętności miękkich (zwłaszcza komunikacji), absolwent anglistyki, członek honorowym Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Lublin, albo, jak sam o sobie mówi: “zwykły-niezwykły gość z Lubelszczyzny”. Nie lubi nudy. Pomagał w realizacji kilkunastu projektów animacyjno-szkoleniowych
i prowadził szkolenia wzdłuż i wszerz całego kraju, zarówno dla polskich, jak i dla zagranicznych odbiorców. Wolny czas spędza grając w gry lub czytając literaturę fantasy, a także, jak nieśmiało przyznaje, tworzy własne teksty.

 

🏴Paweł Niewęgłowski🏴
CEO firmy programistycznej DevUp tworzącej oprogramowanie VR/AR. Lider społeczności IT dev.js Poland, współpracującej z Microsoft i Google. Wydawca prasy dla branży informatycznej. Organizator meetupów i konferencji technologicznych. Mentor startupów inwestujący w projekty we wczesnym stadium rozwoju.

 

🏴 Konrad Lisek 🏴
Znany też jako „StaryLis” i „Ubersreik”, przygody z konwentami zaczynał jako Rpegowiec i maniak planszówek. Obecnie YouTuber
i Streamer, koncentrujący się wokół gier na PC. Na jego kanale “Od Gracza dla Graczy” znajdziecie materiały o takich grach jak Overwatch, Hearthstone, Star Wars oraz o wielu innych większych lub mniejszych tytułach. Pozytywne podejście, zaangażowanie oraz przede wszystkim traktowanie gier ze zdrowym dystansem, to trzy solidne podstawy dobrej zabawy, którą zapewniają jego filmy – bo, jak sam zaznacza – „to w końcu tylko gra”.

 

 

🏴 Jakub Paluch 🏴
Prezes Zarządu ELIGA Sp z o.o. – spółki powołanej w celu wspomagania rozwoju krajowego rynku gier komputerowych oraz polskich drużyn sportów elektronicznych. Zajmuje się Sportami Elektronicznymi od 15 lat. Aktualnie pełni funkcję managera PGS Gaming Sp. z o.o., Team Pentagram, Pentagram G-Shock, PGSPokerStrategy i Universal Soldiers. Współpracował z wieloma utytułowanymi zawodnikami m.in. zwycięzcami World Cyber Games czy Electronic Sports World Cup. Jest sędzią i administratorem rozgrywek Electronic Sports League, Cybersport, Poznań Game Arena, World Cyber Games, Electronic Sports World Cup i wielu innych. Odpowiadał za komunikację handlową, akcje promocyjne i marketingowe oraz kontakt ze społecznością klientów. Negocjował, tworzył marki od podstaw. Jest trenerem i coachem w firmie Akademia Rozwoju Umiejętności. Ponadto uzyskał tytuł zawodowy Adwokata.

 

 

🏴 Gramy na Maxa 🏴
Audycja Gramy na Maxa powstała w 2006 roku na antenie Radia Centrum w Lublinie. Niewiele jest programów radiowych o grach w Polsce. No bo jak opowiadać o czymś, co wypada tylko i wyłącznie pokazywać? Na szczęście GnM ma to, czego nie mają inni – maksymalny luz i świetnych prowadzących, którzy kochają grać! Przekonajcie się sami w każdy wtorek o 21.00 na www.radiofreee.pl oraz przez cały tydzień na www.gramynamaxa.pl.


Komentatorami streamów League of Legends zostali:

🏴Karol “Kasar” Suchecki🏴
Komentowaniem zajmuje się od trzech lat. Przez ten czas komentował mniejsze turnieje, takie jak „Zgrane Granie” lub Projekt TDX, ale ostatnio można go było również posłuchać na UMCS Tournament 2017.

🏴Kamil „Recker” Penier🏴
E-sportem zajmuje się od czterech lat, ale komentowaniem zaczął interesować się znacznie wcześniej. Sam również gra na dobrym poziomie w niemal wszystkie popularne tytuły e-sportowe oraz spędza długie godziny na analizie rozgrywek profesjonalistów. Od niedawna ma okazję wykorzystywać nabytą wiedzę w praktyce. Jego największym hobby poza światem wirtualnym jest gra w siatkówkę i wycieczki rowerowe.


Tegoroczni streamerzy to:

Rainbow Six Siege

🏴Marcin Marciu Prusinowski🏴
Polski komentator ESL dla Rainbow Six: Siege na PC. Swoją przygodę z ESL zaczął 6 lat temu, w wieku niespełna 20 lat. Od tego momentu grał w wiele strzelanek w tym Battlefield 3; Battlefield Hardline; Battlefield 4 oraz Rainbow Six: Siege. Do chwili obecnej już dwukrotnie prowadził Mistrzostwa Polski w Rainbow Six: Siege na PC zarówno w części kwalifikacyjnej (online) jak i LAN (offline). Był również głównym komentatorem w rozgrywkach Mistrzostw Polski R6S na PS4 podczas wydarzenia Good Game Expo. Miał przyjemność komentować Ligę Challenger oraz Pro Ligę, której jest oficjalnym, znanym obserwatorem. Od kilku lat prezentuje niezmiennie wysoki poziom jako zawodowy streamer, komentator oraz caster rozgrywek esportowych w Rainbow Six: Siege. Sam również jest utalentowanym graczem, zdobywającym topowe rangi w niemal każdym sezonie.


Counter-Strike: Global Offensive

🏴Krystian „Radowity” Nguyen🏴
Ma na imię Krystian, w internecie jest znany jako Radowity. Gracz Counter-Strike’a od 2014 roku. Posiada szerokie doświadczenie
w e-sporcie, nie tylko jako komentator, ale też uczestnik rozgrywek. Doskonała dykcja i urok osobisty – to cechy, które wyróżniają go
w branży.

🏴Mateusz „HaX” Ogonowski🏴
Perkusista z wyboru, twórca muzyki, student psychologii, komentator z pasji, gracz. Miłośnik e-sportu, gier mmorpg i gotowania. Swoją przygodę z e-sportem rozpoczął już dawno, bo ponad 10 lat temu – wtedy właśnie zaczął interesować się Counter Strike i profesjonalną grą. Po krótkiej przygodzie na półprofesjonalnej scenie został zauważony przez organizacje TDX i ESC, które skłoniły go, by rozwijał się jako komentator.


🏴 Łukasz “Blinku” Gut 🏴
Blinku to zapalony entuzjasta gier multiplayer. Na swoim kanale tłumaczy podstawowe mechanizmy rozgrywki, a także omawia wszelkie nowości dotyczące Overwatcha.

🏴 Bartek “Asylum” Naumiuk 🏴
Nie każdy zwraca uwagę na małe szczegóły umieszczane w grach przez ich twórców. Pasją Asylum jest wydobywanie na światło dzienne najdrobniejszych szczegółów najpopularniejszych produkcji i ich prezentacja społeczności graczy w taki sposób, aby każdy z nich mógł spojrzeć na swoją ulubioną grę w zupełnie zaskakującym świetle.


Wolontariusze Falkonu

Czy jest na sali gdżdacz? Dołącz do zespołu wolontariuszy i wesprzyj organizatorów Falkonu 2017!

Gżdacze, wolontariusze, czy – jak tradycyjnie nazywamy fantastyczną obsługę w Lubelskim – helperzy, to osoby które swoją pracą chcą przyczynić się do rozwoju Festiwalu Fantastyki Falkon, jak także społeczeństwa fanowskiego na Lubelszczyźnie.

Setki osób rok w rok łączą się w jeden żywy, fantastyczny organizm, który pozwala zaistnieć Festiwalowi Fantastyki Falkon i co za tym idzie przenieść Lublin w fantastyczną rzeczywistość.
W tym roku również, Falkon nie odbyłby się bez helperów. Dlatego prowadzimy zapisy, które potrwają do 14 października. Jak przy każdej edycji festiwalu zapewniamy darmową wejściówkę, wyżywienie na dyżurze oraz specjalną helperową koszulkę. Dodatkowo przygotowujemy także różne niespodzianki.

Na stronie falkon.co/wolontariat/ znajduje się formularz zgłoszeniowy, jak także opisy sekcji w ramach których można działać przy organizacji Falkonu.


Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2017

Czy Falkon zdobędzie tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Województwa Lubelskiego 2017?

Do 1 października każdy może zagłosować na Falkon w konkursie Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (https://www.facebook.com/LROT.INFO) w wydarzeniu „Głosowanie internautów – NPT 2017”. Wystarczy, że każdy członek naszej Federacji Fantastyki pod zdjęciem Falkonu zostawi reakcję „Lubię to!” (https://www.facebook.com/events/141195906496170/permalink/141213123161115/).

Dzięki temu festiwal może zawalczyć o miano Najlepszego Produktu Turystycznego – CETRYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej. Zwycięzcy etapu regionalnego otrzymają też nagrody rzeczowe oraz zostaną objęci działaniami promocyjnym prowadzonymi przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną. Wyniki poznamy 6 października.


Program Falkonu już dostępny!

Opublikowana została tabela programową tegorocznego Falkonu. Jest to program wstępny, który może ulec jeszcze drobnym zmianom. Dodatkowo będziemy sukcesywnie dodawać kolejne atrakcje, m. in. te związane z grami planszowymi.
Mamy nadzieję, że przygotowany program przypadnie wszystkim do gustu i spotkamy się wspólnie już 3 listopada, by przeżyć fantastyczne chwile podczas XVIII edycji Festiwalu Fantastyki Falkon.
Tabelę znajdziecie pod adresem – http://falkon.co/program/.


Co z tymi LARPami?

Gra w larpy polega na wcielaniu się w postaci, podobnie jak w improwizowanym teatrze oraz na wspólnym tworzeniu i przeżywaniu opowieści, w której każdy uczestnik ma jakiś cel i rolę do odegrania.
W tym roku poza larpami proponujemy wam również wzięcie udziału w jeepformach. Jest to forma szczególnie przyjazna dla nowych graczy. Uczestnicy mogą zaangażować się w scenariusz odgrywając postać, albo z widowni wpływać na przebieg zdarzeń poddając pomysły i używając konkretnych mechanik przypisanych danej grze. Można również po prostu przyjść i pozostać w roli widza. Na jeepformy nie prowadzimy wcześniejszych zapisów.

Jeśli chodzi o zapisy na larpy, każdy ma możliwość wzięcia udziału w proponowanych przez nas grach, dlatego wprowadzamy system turowy. Każdego dnia konwentu uczestnicy mogą zapisać się tylko na te gry, które odbywają się tego samego dnia oraz na larpy rozpoczynające blok programowy następnego dnia (czyli zaczynające się o 10:00). Nie przewidujemy wcześniejszych zapisów przez internet poza jednym wyjątkiem, jakim jest gra “Tajemnice Blackwater Mansion” autorstwa Piotra “Klucznika” Chmielewskiego. Ponieważ wymaga ona wcześniejszej wysyłki kart postaci, zostanie utworzone specjalne wydarzenie przez które prowadzący będzie kontaktował się zainteresowanymi. Na pozostałe gry zapisy będą odbywać się w punkcie info na terenie targów oraz w szkole programowej.


Konkurs NeRD 2017

Przed nami VII edycja konkursu NeRd, organizowanego przez Cytadelę Syriusza, w trakcie Falkonu 2017. Podczas konkursu gracze mogą grać z jednymi z najlepszych MG, którzy razem z sędziami wybiorą NeRda 2017, czyli najlepszego gracza RPG.