BLOG: Burza mózgów z fanami

W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy kolejny konkurs dla naszych fanów. Wcześniej przeprowadziliśmy konkurs na nowe zdolności do Cry Havoc, następnie konkurs na nowy scenariusz do Robinsona Crusoe, a ostatnio konkurs na nowe wydarzenia i przygody do Pierwszych Marsjan.

To nie są żarty! To nie żadne sztuczki marketingowe. To nasza świadoma i poważna strategia. Zaangażować fanów. Rezultaty są znakomite. Pokażę wam kilka przykładów.

***
Pod koniec 2012 roku ktoś opublikował na BGG scenariusz do Robinsona Crusoe pt. „Przyrodnik”. Skontaktowałem się z nim i podziękowałem za wsparcie dla gry. W odpowiedzi przesłał mi dodatkową misję, jako prezent. Kilka miesięcy później Portal Games wydało kampanię HMS Beagle. Epicki, powalający dodatek do Robinsona Crusoe. Zaprojektowany przez dokładnie tego samego kolesia z BGG (z moją pomocą). To Robert Manson, który zmienił moje myślenie na temat Robinsona Crusoe. Robert sprawił, że mogę pracować teraz nad Zaginionym Miastem Z. Otworzył mi oczy, wtedy w 2012…

***

Neuroshima Hex to nasza wiecznie rozwijająca się, ciągle aktualna gra planszowa. Wciąż popularna, mimo że od jej premiery minęło 12 lat. Od 2007 wydaliśmy 12 oficjalnych dodatkowych armii, z których Mephisto, Dancer oraz Uranopolis zostały stworzone przez fanów, opublikowane na BGG a następnie wybrane przez nas, dzięki swoim fenomenalnym pomysłom, które sprawiały, że mogły zostać wydane jako oficjalna armia.

***

Spójrzmy prawdzie w oczy. Fanowskie pomysły nie zawsze są genialne. Często nie są zbalansowane, przesunięte w jedną lub drugą stronę, skoncentrowane na jednym aspekcie, który najbardziej interesuje twórcę. Fan-twórca często nie widzi całości mechaniki gry. Zawsze trzeba włożyć mnóstwo pracy, by dopracować te idee i sprawić by płynnie wkomponowały się w resztę gry. Michał Oracz po zbalansowaniu Dancera, Mephisto i Uranopolis poprosił Portal Games by mógł sam stworzyć swoje własne armie, zamiast dopieszczać armie fanowskie – praca z balansem i przystosowaniem zawartości fanowskiej do gry jest bardzo ambitnym przedsięwzięciem. Wydanie fanowskiego dodatku HMS Beagle skończyło się moim nazwiskiem na pudełku, gdyż praca, którą musiałem włożyć by wszystko działało jak należy była dużo bardziej znacząca niż się spodziewałem. Ze wszystkich pomysłów, które dotyczyły konkursu na nowe umiejętności do gry Cry Havoc nie było żadnej, którą moglibyśmy wydać w niezmienionej formie.

A jednak…

Nie jestem w stanie wyrazić, jak bardzo cenię sobie te pomysły. Nie mogę się wystarczająco nacieszyć z faktu, że wśród tych pomysłów zawsze jest jeden poszerzający horyzonty i dający nową perspektywę. Zawsze znajdzie się jeden fan, który patrzy na grę z zupełnie innej strony, na który ja sam bym nie wpadł. Mamy kolesia, który zmienił Robinsona w grę z fabułą. Mamy kolesia, który stworzył armię dla Neuroshimy, która posiada tylko jedną jednostkę. Zawsze jest ktoś, kto przyjdzie przedstawi pomysł, który wszystko wywraca do góry nogami.

Praca nad ulepszaniem i poprawianiem to niewielka cena za nowe możliwości. Wydaliśmy niedawno rozszerzenie do Cry Havoc pt Aftermath. W instrukcji znajdziecie listę osób uczestniczących w konkursie. Tutaj wypiszę ich jeszcze raz. Randy de Graaf, Jeff LaFlam, Kurt Van Hoeyveld, Richard Sprayberry, Jeff Schauble, Jay Peak, Nur Iskandar Bin Nuruddin, Andrew Wood, Darren Quinn, Shane Irons, Yoong Ken Yen, Robert Asberg, Egon Araujo, Dugrim BloodAxe, Calvin Wong, Svenn ToreMauseth, Adhil Riad Patel, Chris Funk.

Dziś jeszcze raz chcę podziękować fanom, którzy tworzą materiały do naszych gier. Dziękuję za wyzwania, jakie nam stawiacie. Dziękuję za popychanie nas w kierunku o jakim byśmy nie pomyśleli. Dziękuję!


Wpis z bloga BTTS z forum BGG: https://boardgamegeek.com/blogpost/71647/brainstorming-ideas-fans

Share this

Zostaw komentarz