5 różnic pomiędzy 51. Stanem a Osadnikami!

To prawda, istnieje wiele podobieństw pomiędzy Osadnikami: Narodziny Imperium a 51 Stanem. Osadnicy powstali jako lżejsza wersji wielokrotnie nagradzanej 51ki. W tym roku to 51ka otrzymuje nową szatę i nie obeszło się to bez echa. Dla nas to wspaniała wiadomość, że są fani, którzy emocjonalnie reagują na zmiany w ich ukochanej grze.

Ale…

Postawmy jedną sprawę jasno, 51 Stan Master Set nie jest kopią Osadników z innymi tylko grafikami. To inne gry.

51 box pl

 

1. Tempo gry.

51 stan (47)W Osadnikach mamy 5 rund, niezależnie od naszych akcji i decyzji. Gra zawsze trwa 5 rund. Konstruujemy nasz silnik i obliczamy co każda z kart na ręce może nam dać w przeciągu pozostałych w grze rund. Macie sporo czasu na wykalkulowanie i zbudowanie własnego silnika, który będzie dla was najlepiej działać.

W 51ce natomiast stajemy do wyścigu. Posiadacie jedynie tyle czasu, ile wasz przeciwnik postanowi wam dać. Zamiast pięciu rund, efekt końca gry zostaje odpalony w momencie, gdy jeden z graczy osiągnie 25 punktów. Jesteście stale pod presją, od samego początku, od pierwszych chwil gry nie macie pojęcia jak długo wasz ukochany silnik – który zbudowaliscie – przetrwa.

 

2. Brak Kart Frakcyjnych.

W Osadnikach, gracze otrzymują własne unikatowe talie, które będą kształtować ich strategię. Rzymianie uwielbiają budować, Barbarzyńcy kochają plądrować itp. W momencie, gdy gra się rozpoczyna znacie pewien zarys strategii każdej z frakcji i macie jako takie pojęcie jak rozpoczac.

W 51ce nie ma kart frakcyjnych. Posiadamy jedynie jedną wspólną talię kart, z której każdy gracz będzie korzystać. Dostajecie początkowe karty na rękę i musicie się dostosować do nich. Bazować na tych właśnie kartach swoją strategię. Nie będziecie polegać na milionach złotych monet jak Egipcjanie. Otrzymujecie na starcie jakieś karty, to co udało się wam dociągnąć i zaczyna się kombinowanie i planowanie własnego silnika. Nie ma żadnej narzuconej wstępnie strategii. Zbieracie różne śmieci z ruin i wraków w post-apokaliptycznej Ameryce i musicie sobie jakoś poradzić z wybudowaniem jakiegoś bytu. Powodzenia!

 

51 stan (62)3. Brak bezpiecznej przystani.

Pamiętacie karty frakcji w Osadnikach? Możecie na nich polegać. Są w większości wypadków bezpieczne przed atakami ze strony przeciwników.

Sprawa wygląda trochę inaczej w 51 Stanie. Jesteście w post-apokaliptycznym powojennym świecie… nic nie jest tutaj bezpieczne. Wasz przeciwnik pragnie położyć łapy na wszystkim co posiadacie i nic ich nie powstrzyma by po to sięgnąć. Ten wspaniały silnik, który udało wam się zbudować od podstaw zostanie zniszczony bez wahania. Nie macie co na niego liczyć. Nie dostaniecie 5 rund by wszystko sobie rozplanować. Tak jak wspomniałem stajecie do wyścigu, a jest on napędzany przez zniszczenie i destrukcję.

 

4. Dystans.

W Osadnikach, każda umowa, która podpisujecie kosztuje 1 jedzenia. Za plądrowanie płacicie mieczeam. Koszty budowy są regulowane w drewnie i kamieniu. Za pomocą jednego miecza możecie splądrować każdą kartę w ręce.

W 51ce lokacje posiadają Dystans. Niektóre lokacje znajdują się blisko was i będziecie musieli wydać tylko 1 znacznik plądrowania albo umowy. Niektóre znajdują się dużo dalej i będziecie musieli wydać 3 znaczniki. Musicie planować i oszczędzać wasze znaczniki, by później być w stanie wejść w interakcje z nimi. Są potężniejsze, ale będzie was to kosztować sporo czasu, by do nich dotrzeć. Czy bycie cierpliwym w trakcie wyścigu to dobra strategia? Będziecie musieli się o tym sami przekonać.

 

5. Trzy Wybory.

W Osadnikach zwykłe karty mogą zostać wybudowane lub splądrowane. Natomiast karty frakcyjne mogą zostać wybudowane lub możecie z nimi podpisać umowy. Te dwie zróżnicowane opcje, pozwalają wam w łatwy sposób rozróżnić od siebie te dwa typy kart.

W 51ce każda karta reprezentuje lokacje w waszym obrębie i z każdą z nich możecie podpisać umowę, możecie je splądrować albo je po prostu wybudować. Tak więc posiadacie dużo większą ilość opcji w waszych rękach… są one pod tym względem dużo bardziej elastyczne. Posiadacie dostęp do większej ilości surowców, ale najpierw musicie się zdecydować w jaki sposób je pozyskacie: budując, podpisując umowy a może po prostu plądrując?

stretch goals PL FINAL

Skorzystajcie z przedsprzedaży już teraz, by otrzymać wszystkie dodatki zawierające: opowiadanie w świecie Neuroshimy Hex, lepsze komponenty oraz 2 dodatkowe frakcje!

komponenty pl

 

Share this

4 komentarze

  • Eremita

    „opowiadanie w świecie Neuroshimy Hex” – Dlaczego nie po prostu „w świecie Neuroshimy”? Czy to jest znacząco inne uniwersum?

  • wajdzik83

    Jest jakiś orientacyjny termin kiedy gra trafi do wspierających ? 😉 Pozdrawiam

  • Bea

    Czyli już nie ma zasady, że każda lokacja może przysłużyć się do wyprodukowania punktów zwycięstwa tylko trzy razy?Albo że możemy mieć tylko trzy umowy?